Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο BYD Seal με τους 530 ίππους που θέτει τους κανόνες της νέας ηλεκτρικής εποχής

Ο ελέφαντας στο δωμάτιο όταν μιλάμε για ηλεκτρικά, είναι η Tesla και οι προτάσεις της, που ακόμα και σήμερα που μιλάμε, που όλα τα μοντέλα της γκάμας της αμερικάνικης εταιρείας έχουν κάμποσα χρόνια στο “κουρμπέτι”, θεωρούνται σημεία αναφοράς. Δικαίως- αλλά δεν θα το αναλύσουμε εδώ. Σήμερα, με αφορμή τη δοκιμή του BYD Seal στην πιο δυναμική του έκδοση με τους 530 ίππους, ερχόμαστε μπροστά σε μια πραγματική επανάσταση.

Φυσικά και μιλάμε για τον αναπροσδιορισμό των ισορροπιών στην αγορά των ηλεκτρικών. Έχουμε την τύχη να ζούμε όλες αυτές τις στιγμές που η ιστορία της αυτοκίνησης αλλάζει εκ βάθρων και εκ του σύνεγγυς παρατήρηση, είναι αν μη τι άλλο ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Κάπως έτσι λοιπόν, προσεγγίσαμε και το νεοεισαχθέν στην ελληνική αγορά, Seal από την εταιρεία που επειδή δε φείδεται αισιοδοξίας, λέγεται Build Your Dreams.

Η σχεδίαση του Seal σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Είτε το δεις μέρα, όπου οι καμπύλες αναδεικνύονται, είτε το δεις νύχτα με τα εντυπωσιακά φωτιστικά αποτυπώματα εμπρός και πίσω, το Seal “σε παίρνει μαζί του”. Είναι ένα πολύ εξωστρεφές σε εμφάνιση μοντέλο που μοιάζει να βγάζει με θράσος τη γλώσσα σε όσους θεωρούν πως τα ηλεκτρικά στερούνται καλαισθησίας- μια και ως επί το πλείστον, η φόρμα τους καθορίζεται από τη χρηστικότητά τους.

Αντίστοιχα στο εσωτερικό, όπου πρέπει να υπογραμμίσουμε πως τη μεγαλύτερη εντύπωση δεν την κάνει η αισθητική συνέπεια με την οποία ακολουθείται η φόρμα του αμαξώματος αλλά η εξαιρετική -χωρίς ίχνος υπερβολής- ποιότητα στα υλικά που συναντάς εκεί αλλά και στη συναρμολόγηση. Είναι πραγματικά ιδιαίτερος ο τρόπος με τον οποίο η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου γίνεται τόσο πειστική.

Ακόμα και ο μεγαλύτερος πολέμιος των ηλεκτρικών να είσαι, δεν θα μείνεις απαθής μπροστά στην αρτιότητα της κατασκευής ετούτου εδώ του δημιουργήματος. Δεν είναι η κεντρική οθόνη που με το πάτημα ενός πλήκτρου (στο τιμόνι ή πάνω της) αλλάζει προσανατολισμό και από landscape γίνεται κάθετη. Είναι αυτό το premium ύφος που συνδυάζεται με ανάλογο επίπεδο συναρμολόγησης που κλέβει την καρδιά του οδηγού.

Ο τελευταίος παρεμπιπτόντως, θα βρει πιο πολλές αναφορές από τυπικά σπορ αυτοκίνητα εδώ, στο Seal, παρά οπουδήποτε αλλού στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης- τουλάχιστον με όσα έχουμε δει μέχρι τώρα. Κάθεται πολύ ωραία πίσω από το τιμόνι, ενώ συνήθως η μπαταρία στο πάτωμα ορίζει ένα αυξημένο ύψος έδρας για το κάθισμα, η Blade συστοιχία της BYD, δίνει αυτό το πλεονέκτημα με το μικρότερο πάχος της.

Κι αυτό χωρίς να υστερεί σε τεχνολογία, μια και μιλάμε για LFP μπαταρία 82,5 kWh. Σε ότι έχει να κάνει με τη φόρτιση, ο 11άρης onboard ορίζει ένα καλό επίπεδο απορρόφησης ενέργειας από πρίζα ή wallbox, ενώ η παροχή από DC ταχυφορτιστή, μπορεί να είναι έως και 150 kW. Στην τελευταία περίπτωση, από το 30 έως το 80% της χωρητικότητας, η μπαταρία του Seal φτάνει σε μόλις 26 λεπτά της ώρας.

Full φορτισμένο, το Seal υπόσχεται 520 χιλιόμετρα αυτονομίας, που είναι πάρα πολύ καλό νούμερο για να καθησυχάζεται η αγωνία του οδηγού. Στην πραγματικότητα και με νορμάλ ρυθμούς ταξιδιού αλλά και κάμποσες επιταχύνσεις “για την εμπειρία”, η αυτονομία του Seal στα χέρια μας ήταν κάτι παραπάνω από 300 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει πως θέλει λίγη δουλειά στη νοοτροπία του οδηγού για να πλησιάσει η πραγματικότητα, τις WLTP προβλέψεις.

Η εμπειρία στο δρόμο με το Seal, είναι μια πραγματικά ευχάριστη υπόθεση που φέρνει στο προσκήνιο την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρείας σε ότι έχει να κάνει με τη ρύθμιση του πλαισίου και της ανάρτησης, που καθιστά το μοντέλο “σφιχτό” αλλά όχι δυσάρεστο για κανέναν από τους επιβαίνοντες, ενώ την ίδια στιγμή μπορεί να κινηθεί σε εξωγήινους ρυθμούς.

Η τετρακίνηση και η ακαριαία μεταφορά την ισχύος στους τροχούς, δικαιώνουν την αλαζονεία των Κινέζων που δίπλα στο όνομα του μοντέλου στο πίσω μέρος του αμαξώματος, έχουν με την ίδια γραμματοσειρά και το “3.8s” που ανταποκρίνεται στο χρόνο που χρειάζεται το Seal στη συγκεκριμένη έκδοση, για να “πιάσει” τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Και κάπου εδώ πρέπει να πούμε πως το Seal είναι ξεκάθαρα ό,τι πιο σπορ έχει κυκλοφορήσει στην πιάτσα των ηλεκτρικών.

Αυτό προφανώς και δεν έχει να κάνει μόνο με τις εκρηκτικές του επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει. Έχει κυρίως να κάνει με την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό του, ο οποίος αναζητά διακαώς τη “σύνδεση” της BYD με πολύ καλές σπορ κατασκευές για χρήση στο δρόμο. Η διάταξη της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έρχεται στο προσκήνιο όταν οι απαιτήσεις από τη μεριά του οδηγού αρχίζουν και αυξάνονται.

Το ίδιο συμβαίνει και με την αυτόματη ρύθμιση της απόσβεσης των πίσω αμορτισέρ, που λειτουργεί συναινετικά σε όλες τις σπορ αναζητήσεις του οδηγού. Ο έλεγχος και η αμεσότητα στις αντιδράσεις του πλαισίου, το οποίο ονομάζεται e-Platform 3.0 αναδεικνύει τη στιβαρότητα του συνόλου που σταθερά προσφέρει την αίσθηση της πολύ καλά ρυθμισμένης κατασκευής για πραγματική οδήγηση.

Είναι σίγουρα ένα στοιχείο που λειτουργεί επεξηγηματικά για αυτή τη θριαμβευτική εικόνα, το γεγονός πως η Blade μπαταρία είναι δομικό στοιχείο του πλαισίου. Αυξάνοντας τη στρεπτική ακαμψία του αυτοκινήτου, το τελικό αποτέλεσμα που έχει ο οδηγός στη διάθεσή του είναι ένα εξόχως ικανό για “μεγάλες συγκινήσεις” σύνολο.

Αν η Tesla και τα μοντέλα της έχουν εδώ και χρόνια κατακτήσει το δικαίωμα να θεωρούνται trend setters του σύμπαντος των ηλεκτρικών, ετούτη εδώ η πρόταση της BYD έχει το δικαίωμα να την αμφισβητήσει. Το Seal είναι το -μέχρι στιγμής- καλύτερο μοντέλο του είδους, σε αυτή την κατηγορία (και όχι μόνο) που έχει περάσει από τα χέρια μου. Είναι από κάθε άποψη ενδιαφέρον και έχει όλα όσα χρειάζεται για να διεκδικήσει την κορυφή.

Τα φρένα του Seal με τους διάτρητους αεριζόμενους δίσκους εμπρός, δείχνουν ακούραστα ακόμα και μετά από σκληρή χρήση, παρά το γεγονός πως το βάρος του μοντέλου δεν είναι αμελητέο (2.185 κιλά). Με την τιμή αγοράς του να ξεκινά από τα 39.990 ευρώ (με την επιδότηση), έχουμε μπροστά μας ένα πρώτης τάξεως δείγμα της “αριστείας” στη νέα εποχή της αυτοκίνησης και ταυτόχρονα μια τρανταχτή απόδειξη για το πόσο ικανοί είναι οι “νέοι παίκτες” στην αγορά του αυτοκινήτου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – BYD Seal AWD 3.8s

Συνδυαστική ισχύς (ίπποι)/ ροπή: 530

Συνδυαστική ροπή (Nm): 670

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα εμπρός (ίπποι): 313

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα πίσω (ίπποι): 218

Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 82,5

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 3,8”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180

Μικτή κατανάλωση εργοστασιακή (kWh/100 χλμ.): 19,2

Αυτονομία εργοστασιακή (χλμ.): 520

Βάρος (κιλά): 2.185

Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χιλιοστά): 4.800×1.876×1.460

Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.920

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 400 (+53 εμπρός)

Τιμή: από 39.990 ευρώ (με την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι ηλεκτρικά 3”)

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Ο προσεκτικός έλεγχος και η σωστή διάγνωση της κατάστασης του αυτοκινήτου, ειδικά πριν από ένα μακρινό ταξίδι, έχουν σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια των επιβαινόντων....

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Με αφορμή τη συμπλήρωση 125 χρόνων λειτουργίας, η Fiat διοργάνωσε μια μεγάλη γιορτή υπό τον τίτλο “Smiling to the Future”, στο ιστορικό σημείο “La...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Πρόκειται για έναν ύμνο στη χαρά, που γεννήθηκε από τη συνάντηση δύο πολιτιστικών κληρονομιών που τους ενώνει μια ποικιλόμορφη κομψότητα. Η Vespa Primavera Batik...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Με το ηλεκτρικό scooter της Yamaha, NEO’s, η μετακίνηση στην πόλη γίνεται πιο εξυπνη, ευέλικτη, αθόρυβη και φυσικά οικονομική. Μπορείτε τώρα να αποκτήσετε το...