Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οδηγούμε το νέο Skoda Fabia στην Ελλάδα

Το Skoda Fabia στην τέταρτη γενιά του, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Σε μια εποχή που η πρακτικότητα είναι πιο σημαντική από το lifestyle, που η οικονομία υπερτερεί των επιδόσεων και που όλα τα “θέλω” και τα “χρειάζομαι” πρέπει να χωράνε σε ένα κόμπακτ, άνετο και ασφαλές αυτοκίνητο με προσιτή τιμή, η φιλοσοφία “Simple Clever” της Skoda βρίσκει ιδανική εφαρμογή, ειδικά στην κατηγορία των σουπερμίνι, τη μόνη που δείχνει πως αντιστέκεται ακόμη στην επέλαση των SUV.

Είκοσι δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο του και περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις μετά, το Fabia γίνεται πιο ελκυστικό σχεδιαστικά αλλά και μεγαλύτερο σε μέγεθος από ποτέ. Έχει μήκος 4.108 mm, όσο σχεδόν το Golf IV (!), αλλά προσφέρει μεγαλύτερους χώρους, τους καλύτερους στην κατηγορία σύμφωνα με τη Skoda.

Καμπίνα με αέρα lounge

Αισθητικά, το νέο Fabia ξεχωρίζει με τις δυναμικές του γραμμές και το αεροδυναμικό του σχήμα – έχει μάλιστα τον καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας στην κατηγορία: cd 0,28! Ειδικά το πίσω μέρος, νομίζουμε πως είναι ένα από τα πιο όμορφα της κατηγορίας. Τα βασικά χρώματα για το αμάξωμα είναι 9, τα οποία μπορούν να συνδυαστούν με γκρι ή μαύρη οροφή για διχρωμία.

Αλλά και μέσα, η αίσθηση που σου βγάζει το τσεχικό σουπερμίνι είναι αυτή ενός μεγαλύτερου και ακριβότερου αυτοκινήτου, βγάζοντας μια αύρα lounge, ειδικά στην έκδοση Style που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο στους δρόμους της Αττικής.

Σε αυτό συνηγορούν στοιχεία όπως η υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό, ο χρωματιστός διάκοσμος, τα ποιοτικά υλικά και η σχεδίαση. Την ίδια στιγμή, ο προαιρετικά διαθέσιμος, διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων (10,25’’) και η οθόνη αφής του infotainment (έως 9,2’’) προσδίδουν μια hi-tech εικόνα, πέρα από όλες τις σύγχρονες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, πλοήγησης και ψυχαγωγίας.

Ειδικά το κορυφαίο σύστημα infotainment Amundsen διαθέτει λειτουργία αναγνώρισης χειρονομιών (Gesture Control) αλλά και τον ψηφιακό φωνητικό βοηθό που απαντά στο “Laura”.

Ένα smartphone μπορεί μάλιστα να συνδεθεί ασύρματα μέσω wireless SmartLink και Android Auto ή Apple CarPlay, καθώς και να φοτριστεί χωρίς καλώδιο με το προαιρετικό Phone Box που επιτρέπει επαγωγική φόρτιση. Για πρώτη φορά, τέλος, υπάρχουν έως και πέντε υποδοχές USB-C για τη φόρτιση περαιτέρω κινητών συσκευών, μία από τις οποίες βρίσκεται στον καθρέφτη για να φορτίσει μια κάμερα (dash-cam), για παράδειγμα.

Αρκούν μόλις λίγα λεπτά στο εσωτερικό του νέου Skoda για να διαπιστώσεις πως έχει όντως μεγάλους χώρους για τέσσερις ενήλικες επιβάτες και τις αποσκευές τους. Το πορτμπαγκάζ κέρδισε 50 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας πλέον τα 380 lt, ενώ παράλληλα διακρίνεται και για το εντελώς τετραγωνισμένο και απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του.

Πιστό στη φιλοσοφία ‘Simple Clever’, το νέο Fabia προσφέρει έως και 43 πρακτικές δυνατότητες που κάνουν την καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη,όπως η ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού, οι δύο θήκες/τσέπες για smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, η πλήρως αναδιπλούμενη πλάτη του συνοδηγού και η τσέπη αποθήκευσης πολλαπλών λειτουργιών που τοποθετείται κάτω από το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ.

Κινητήρες του λίτρου, εν αναμονή του 1.5 TSI

Η γκάμα του Fabia προσφέρει αρχικά δύο επιλογές σε βενζίνη: τον ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο 1.0 MPI με 80 ίππους και τον turbo, επίσης τρικύλινδρο 1.0 TSI των 110 ίππων. Ο πρώτος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ ο δεύτερος είτε με μηχανικό 6άρι είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτ DSG 7 ταχυτήτων. Αργότερα, προς τα τέλη του χρόνου, αναμένεται και ο ισχυρότερος 1.5 TSI με 150 ίππους, σύστημα ACT απενεργοποίησης κυλίνδρων για μείωση της κατανάλωσης και 7άρι DSG κιβώτιο.

Στη σύντομη επαφή μας με το νέο Fabia, οδηγήσαμε το χειροκίνητο 1.000άρι με τους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει κυλίνδρους με επένδυση πλάσματος αντί από χυτοσίδηρο, μειώνοντας την εσωτερική τριβή για καλύτερη απόδοση και οικονομία.

Στην πράξη, αν εξαιρέσεις μια υστέρηση χαμηλά στο πάτημα του γκαζιού για λόγους μείωσης της κατανάλωσης και των ρύπων, ο 1.0 TSI στη συνέχεια ζωντανεύει και κινεί με σθένος το τσεχικό χάτσμπακ. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,7’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 205 km/h, ενώ ο μέσος όρος κατανάλωσης βενζίνης είναι μόλις 4,9 lt/100 km – σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή. Τα 113 g/km εκπομπής CO2, τέλος, εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Προτεραιότητα η ασφάλεια

Η αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 στην οποία βασίζεται το νέο Fabia κατέστησε δυνατή την υιοθέτηση συστημάτων υποβοήθησης από μεγαλύτερες κατηγορίες. Ανάμεσά τους τα Travel Assist, Park Assist, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Side Assist, Front Assist με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών και Maneuver Assist, όλα διαθέσιμα για πρώτη φορά στο Fabia. Επιπλέον, η τελευταία γενιά μπορεί να εξοπλιστεί με έως και 9 αερόσακους – συν γονάτων οδηγού και δύο πίσω πλευρικούς, εκτός από τους κλασικούς μετωπικούς, εμπρός πλευρικούς και κεφαλής.

Στην πράξη, το μικρό Skoda κινείται παντού με ασφάλεια και άνεση. Η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά λακκούβες και ανωμαλίες, προσφέρει ποιοτική κύλιση και χαρίζει αυτοπεποίθηση στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές.

Για τους πιο απαιτητικούς, το Fabia διατίθεται και με σπορ σασί χαμηλωμένο κατά 15 mm. Αντίστοιχα, το πακέτο Rough-Road διαθέτει επίσης τα δικά του ειδικά ελατήρια και διαφορετική, ψηλότερη κατά 15mm ανάρτηση, καθώς και επιπλέον προστατευτικά για το κάτω μέρος του σώματος.

Τιμές και διαθεσιμότητα

Ο τιμοκατάλογος του νέου Skoda Fabia ξεκινά από τα 14.990 € για την έκδοση Active που μεταξύ άλλων έχει στάνταρ:

  • σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού (DRIVER ALERT)
  • υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης (FRONT ASSIST)
  • air condition
  • ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
  • ηχοσύστημα πολυμέσων “SWING” με οθόνη HD 6.5”
  • περιοριστή ταχύτητας
  • σύνδεση τηλεφώνου SMART LINK +

Στην έκδοση Ambition προστίθενται ακόμη:

  • cruise control με περιοριστή ταχύτητας,
  • πακέτο Chrome,
  • ηλεκτρικά παράθυρα πίσω,
  • οθόνη πολλαπλών ενδείξεων “MAXI DOT”,
  • ζάντες αλουμινίου 15″,
  • ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι καθρέπτες.

Η κορυφαία έκδοση Style, τέλος, έχει επιπλέον:

  • ζάντες αλουμινίου 16’’,
  • 2-ζωνικό αυτόματο κλιματισμό,
  • κάμερα οπισθοπορείας,
  • υπηρεσίες απομακρυσμένης πρόσβασης SKODA Connect,
  • ηχοσύστημα πολυμέσων “BOLERO” με οθόνη HD 8”,
  • φωτισμό εσωτερικού περιβάλλοντος AMBIENTE LIGHTING – LED,
  • ψηφιακό πίνακα οργάνων (Virtual Cockpit).

Οι τιμές για όλες τις εκδόσεις του νέου Skoda Fabia έχουν ως εξής:

  • Fabia Active 1.0 MPI 80 PS: 14.990 €
  • Fabia Ambition 1.0 MPI 80PS: 16.600 €
  • Fabia Style 1.0 MPI 80PS: 18.150 €
  • Fabia Ambition 1.0 TSI 110PS: 17.500 €
  • Fabia Style 1.0 TSI 110PS: 18.990 €
  • Fabia Style 1.0 TSI 110PS DSG: 20.650 €

Επίσης σημαντικό: σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία, αυτή τη στιγμή υπάρχει διαθεσιμότητα με ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, ωστόσο ο χρόνος αναμονής σύντομα αναμένεται να αυξηθεί λόγω της ζήτησης.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το νέο CX-80 είναι το πιο ευρύχωρο SUV αυτοκίνητο στην Ευρωπαϊκή γκάμα της Mazda και θα γίνει η νέα ναυαρχίδα της εταιρείας. Σε αυτήν...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το φετινό Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ήταν το 9ο και είχε τον πλέον διεθνή χαρακτήρα από κάθε άλλη φορά, ήταν αφιερωμένο σε αυτήν ακριβώς...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Πρόκειται για ένα μοντέλο συνώνυμο της διασκέδασης, της ελευθερίας και των επιδόσεων. Και σήμερα οι οπαδοί του σε όλο τον κόσμο έχουν κάθε λόγο...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Καθώς ολοκληρώνεται η διαδικασία εξέλιξης πριν την έναρξη της μαζικής παραγωγής, η νέα BMW X3 υποβάλλεται στην τελική ρύθμιση όλων των συστημάτων ελέγχου πλαισίου...