Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute: Ωδή στο αγωνιστικό 240Z με υβριδική εσάνς

Το JUKE Hybrid Rally Tribute πέρασε από ένα “απλό” σχεδιαστικό σκίτσο σε ένα μοναδικό, πλήρως λειτουργικό όχημα. Η αρχή είχε γίνει τον περασμένο Ιούνιο με τη δημοσιοποίηση εικόνων για τον εορτασμό της συμμετοχής της Nissan στο Ράλι Ανατολικής Αφρικής, 50 χρόνια νωρίτερα.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια ξεχωριστή αναφορά στο Ράλι Σαφάρι της Ανατολικής Αφρικής του 1971, όταν το θρυλικό Nissan 240Z κατέκτησε τη νίκη με οδηγό τον Edgar Herrmann και συνοδηγό τον Hans Schüller. Μάλιστα, δύο ακόμη 240Z τερμάτισαν στη δεκάδα σε εκείνο τον αγώνα, ένα στην δεύτερη και ένα στην έβδομη θέση.

Αυτή ήταν η δεύτερη συνεχόμενη νίκη της Nissan στο ράλι. Το νικηφόρο αυτοκίνητο έχει αναπαλαιωθεί και από το 2013 είναι μέρος της συλλογής ιστορικών αυτοκινήτων της Nissan.

Μετά τη συντριπτικά θετική αντίδραση του κοινού στην κυκλοφορία των εικόνων του πρωτότυπου, το Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute παίρνει σάρκα και οστά ως φόρος τιμής στο 240Ζ. Η αποκάλυψή του έρχεται λίγο πριν από το επίσημο Ευρωπαϊκό λανσάρισμα του JUKE Hybrid, αυτό το καλοκαίρι. Μάλιστα, το πρωτότυπο έχει στην “καρδιά” του το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της έκδοσης παραγωγής.

Έμπνευση από το 240Ζ

Εμφανισιακά, το JUKE Hybrid Rally Tribute αντλεί στοιχεία όπως το μαύρο καπό και οι μαύρες ζάντες, από το εμβληματικό 240Z. Η χρήση vintage λογότυπων χορηγών και ο αριθμός 11 αντικατοπτρίζουν επίσης πτυχές του 240Z, όπως και οι πρόσθετες ενισχυμένες ποδιές κάτω από το μπροστινό μέρος και πίσω από το πορτμπαγκάζ, που προσφέρουν προστασία στο κάτω μέρος του οχήματος.

Σε σχέση με την έκδοση παραγωγής, εντύπωση κάνουν οι διευρυμένοι θόλοι των τροχών, προκειμένου να “φιλοξενηθούν” τα ειδικής κατασκευής off-road ελαστικά, καθώς και τα πρόσθετα φώτα που είναι τοποθετημένα στο καπό και στην οροφή και υπογραμμίζουν τον χαρακτήρα του αγωνιστικού off-roader.

Στα μηχανικά μέρη, θυμίζουμε πως το αγωνιστικό κουπέ της ιαπωνικής εταιρίας είχε έναν εξακύλινδρο κινητήρα 2,4 λίτρων απόδοσης 210 PS και κίνηση στους πίσω τροχούς. Το JUKE Hybrid Rally Tribute από την άλλη κινείται από το υβριδικό σύστημα της έκδοσης παραγωγής.

Αυτό αποτελείται από έναν νέας γενιάς κινητήρα βενζίνης, ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε εφαρμογή υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Παράγει 94 ίππους και 148 Nm ροπής και συνδυάζεται με έναν κύριο ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων και 205 Nm, μια μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, έναν μετατροπέα, μια υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, καθώς και με ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που παρέχει 25% περισσότερη ισχύ από την τρέχουσα έκδοση με τον 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα, με μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον αντίστοιχο μικτό.

Η ενισχυμένη ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές δίνει στο Juke Hybrid Rally Tribute την απαιτούμενη εξαιρετική ισορροπία σε δύσκολα εδάφη. Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 265/70 R16, υπόσχονται κράτημα και πρόσφυση, ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Το εσωτερικό του οχήματος έχει τροποποιηθεί με την τοποθέτηση ενός σωληνωτού πλαισίου για την απαιτούμενη ακαμψία και για να προσφέρει προστασία σε περίπτωση ατυχήματος στο απαιτητικό περιβάλλον της ερήμου. Τα πίσω καθίσματα έχουν φυσικά αφαιρεθεί και τη θέση τους παίρνουν οι εφεδρικοί τροχοί, ενώ έχουν προστεθεί και ζώνες ασφαλείας με ιμάντες τεσσάρων σημείων στα αγωνιστικά καθίσματα.

Στις λοιπές τροποποιήσεις του εσωτερικού περιλαμβάνεται η τοποθέτηση του απαιτούμενου συστήματος πυρόσβεσης, ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας με ένα ζευγάρι ακουστικών για την απλούστευση της επικοινωνίας μεταξύ οδηγού και πλοηγού, η τοποθέτηση Alcantara επένδυσης στο τιμόνι και ένα υδραυλικό χειρόφρενο με λαβή μεγάλης απόστασης για γρήγορη και εύκολη χρήση.

Στην όσο το δυνατόν πιο οικολογική διάσταση του εγχειρήματος, το σύστημα μετάδοσης κίνησης του Juke Hybrid Rally Tribute χρησιμοποιεί λιπαντικά και βιοκαύσιμα που παρέχονται από τη Shell, συνεργάτη της Nissan στο Ράλι Ανατολικής Αφρικής του 1971.

Καινοτόμο κιβώτιο 4+2 σχέσεων

Το κλειδί για την οδηγική απόλαυση στην καρδιά του Nissan JUKE Hybrid είναι ένα προηγμένο πολυτροπικό κιβώτιο ταχυτήτων χαμηλής τριβής που παρέχει βέλτιστη χρήση της ισχύος, είτε αυτή προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από τον βενζινοκινητήρα, είτε και από τους δύο.

Για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί συμπλέκτες αντί για συμβατικούς συχρονισμένους δακτυλίους για να αλλάζει τις 4 ταχύτητες του Κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και τις 2 ταχύτητες του ηλεκτροκινητήρα (EV).

Για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη. Όλες οι εκκινήσεις του οχήματος είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι 2 κινητήρες EV χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων, παρέχοντας μια ομαλή, συνδεδεμένη και γρήγορη επιτάχυνση.

Το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται από έναν προηγμένο αλγόριθμο, που διαχειρίζεται τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων, την αναγέννηση της μπαταρίας, καθώς και την προηγμένη σειριακή – παράλληλη αρχιτεκτονική. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να πλοηγηθεί σε διαφορετικούς δυνατούς τύπους υβριδισμού (σε σειρά, παράλληλα, σειριακά-παράλληλα) σύμφωνα με τις απαιτήσεις επιτάχυνσης και ισχύος, απρόσκοπτα και χωρίς καμία επέμβαση του οδηγού.

Το αποτέλεσμα είναι ο οδηγός να απολαμβάνει απροβλημάτιστη επιτάχυνση, καθώς και χαμηλές εκπομπές ρύπων, συνδυάζοντας ότι καλύτερο από τους δύο κόσμους.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Έχοντας 4 ηλεκτροκινητήρες, το EXE181 Hypercar Concept είναι ένα πρωτότυπο που έλκει τις ρίζες του από το παρελθόν της MG και πιο συγκεκριμένα, από...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η εταιρεία Fantic Motor Hellas και ο Νίκος Λυρίου ανακοίνωσαν και επίσημα τη συνεργασία τους για την συνέχεια του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Motocross στην κατηγορία...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ερωτήματα και ανασφάλεια αυτονομίας: με ένα πλήρες γέμισμα του ρεζερβουάρ της Mercedes GLC 200d φλερτάρεις με τα χίλια...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Πλέον υπάρχει ένας νέος, σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος 136 χιλιομέτρων στο σύνολό του, από τη Λαμία έως την Καλαμπάκα. Το πρωί της Τρίτης 23...