Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή FIAT 500e 3+1: Μια απλή πρόσθεση δίνει τη λύση στην εξίσωση της πρακτικότητας

Με μια ματιά

  • Στιλάτο και ευχάριστο στην οδήγηση, σου φτιάχνει τη διάθεση.
  • Με επιπλέον μικρή πόρτα στα δεξιά που διευκολύνει την πρόσβαση στο πίσω κάθισμα.
  • Άνετο για οδηγό και συνοδηγό, με μέτριους χώρους πίσω και μικρό πορτμπαγκάζ 185 lt.
  • Ποιοτικό, ευέλικτο, σβέλτο και πλούσια εξοπλισμένο, με μεγάλη αυτονομία (320 km) για ηλεκτρικό πόλης.
  • Προσιτή τιμή από 28.600 € με επιδότηση μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”.

Το FIAT 500e 3+1 αναλυτικά

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό 500e το λατρέψαμε από την πρώτη κιόλας φορά που το οδηγήσαμε. Είναι το μοντέλο που κατά τη γνώμη μας επέστρεψε στη FIAT τον τίτλο του “Μαέστρου” στα μικρά αυτοκίνητα. Οι Ιταλοί προσάρμοσαν με χαρισματικό τρόπο το διαχρονικό στιλ του 500 σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα και δημιούργησαν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και ξεχωριστά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως τιμής και κατηγορίας.

Μάλιστα, δίπλα στις εκδόσεις hatchback και cabrio εξέλιξαν και μια πιο πρακτική: την ‘3+1’. Με κάποιο περίεργο τρόπο, η έκδοση 3+1 του ηλεκτρικού FIAT 500e συνδέεται τόσο με το θρυλικό Πεντακοσαράκι της δεκαετίας του ΄50, όσο και με τη σύγχρονη αναβίωση του 500. Όχι μόνο λόγω ονόματος ή σχεδίασης, που είναι προφανή, αλλά και μέσω των θυρών του!

Και εξηγούμαστε. Το στοιχείο που χαρακτηρίζει το 500e 3+1 είναι η έξτρα πλαϊνή πόρτα στη δεξιά μεριά του αυτοκινήτου που έχει σκοπό να διευκολύνει την πρόσβαση στο πίσω κάθισμα. Η πόρτα αυτή ανοίγει ανάποδα, όπως ακριβώς και οι δύο πόρτες του FIAT 500 που παρουσιάστηκε το μακρινό 1957.

Η ονομασία “3+1” άλλωστε σημαίνει ακριβώς αυτό: τρεις συν μία πόρτες, ή αλλιώς “Trepiùno” στα ιταλικά. Ε, λοιπόν, μάθετε πως Trepiùno ονομαζόταν και το πρωτότυπο μοντέλο μήκους μόλις 3,3 m που αποκάλυψε η FIAT στην έκθεση της Γενεύης το 2004 και το οποίο δεν ήταν τίποτε άλλο από τον προπομπό του σύγχρονου FIAT 500 που παρουσιάστηκε τρία χρόνια αργότερα (μεγαλύτερο και τετραθέσιο, βέβαια). Το “3+1”, στη συγκεκριμένη περίπτωση, αναφερόταν στις θέσεις του εσωτερικού: τρεις κανονικές συν μια με μικρότερο χώρο, αυτή πίσω από τον οδηγό.

FIAT 500e 3+1: Σχεδίαση

Με εξαίρεση την επιπλέον, αντίθετα ανοιγόμενη πόρτα, το 3+1 δεν διαφοροποιείται αισθητικά από το ηλεκτρικό 500e που ήδη γνωρίζουμε. Η προσθήκη της έγινε χωρίς οι σχεδιαστές να αλλάξουν στο ελάχιστο, ούτε το φινετσάτο και διαχρονικό του στυλ, ούτε τις διαστάσεις του μοντέλου (μήκος 3,63 m), διατηρώντας έτσι την παροιμιώδη ευελιξία του στην πόλη.

Η έξτρα πόρτα ανοίγει εντελώς κάθετα, σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών και επιτρέπει την εύκολη είσοδο και έξοδο στις πίσω θέσεις, αλλά και την ευκολότερη τοποθέτηση παιδικού καθίσματος ή του παιδιού σε αυτό.

Επίσης σημαντικό είναι πως η απουσία μεσαίας κολώνας στην πλευρά του συνοδηγού δεν επηρεάζει την ασφάλεια. Η ενισχυμένη δομή που ήδη διαθέτει το πλαίσιο του ηλεκτρικού 500 χρειάστηκε μόνο πολύ μικρές ενισχύσεις για να διατηρηθεί η στιβαρότητα της έκδοσης hatchback. Κατά συνέπεια, πολύ μικρή είναι και η επιβάρυνση στο βάρος: μόλις 30 κιλά.

FIAT 500e 3+1: Εσωτερικό

Το εσωτερικό είναι πανομοιότυπο με τις άλλες εκδόσεις του FIAT 500e – και αυτό μόνο θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί. Κυριαρχούν η πανέμορφη και λιτή αισθητική, τα ποιοτικά πλαστικά και υφασμάτινες επενδύσεις, αλλά και οι δύο οθόνες στο ταμπλό: ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ που διακρίνεται για την πληθώρα ενδείξεων και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων UConnect 5ης γενιάς των 10,25’’.

Σε αυτό θα βρείτε – αναλόγως την έκδοση – ασύρματη σύνδεση κινητού μέσω Android Auto ή Apple CarPlay, πλοήγηση, αναγνώριση φυσικής ομιλίας (λέγοντας απλώς “Hey Fiat”), κάμερα οπισθοπορείας και over-the-air ενημερώσεις.

Ακριβώς από κάτω υπάρχει θέση για ασύρματη φόρτιση smartphone, όχι όμως επιλογέας κιβωτίου. Τη θέση του έχουν πάρει 4 διακόπτες στο ταμπλό: P για τη στάθμευση, R για την όπισθεν, N για τη νεκρά και D για την κίνηση. Άλλωστε, δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς η κίνηση γίνεται με μία σχέση όπως σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά.

Το βασικότερο είναι όμως ότι όταν βρίσκεσαι μέσα στο 500e, σου φτιάχνει η διάθεση. Η ψηλή και άνετη θέση οδήγησης, η μοντέρνα σχεδίαση, ο χρωματιστός διάκοσμος, τα προσεγμένα σε υφή υλικά, οι πόρτες που ανοίγουν ηλεκτρικά από μέσα με το πάτημα ενός κουμπιού (ή εναλλακτικά μέσω ενός μοχλού), η αίσθηση ευρυχωρίας μπροστά και η ηρεμία που επικρατεί κατά την οδήγηση, δημιουργούν ένα περιβάλλον ξεχωριστό, ευχάριστο και εξαιρετικά φιλόξενο.

Ο όρος φιλόξενο βέβαια δεν είναι αυτός που ταιριάζει ιδιαίτερα σε όσους βρεθούν στο πίσω κάθισμα – το 500 άλλωστε δεν διακρίθηκε ποτέ για τους χώρους του. Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του 3+1.

Στο ίδιο μήκος κύματος και το πορτμπαγκάζ των 185 lt, που αρκεί για τα ψώνια της εβδομάδας ή για τις αποσκευές ολιγοήμερης απόδρασης δύο ατόμων. Αν χρειαστεί πάντως μεγαλώνει στα 550 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Οι θήκες για μικροαντικείμενα από την άλλη είναι πολλές και πρακτικές, ενώ πρακτικός είναι και ο χώρος ανάμεσα στο ταμπλό και την κονσόλα που επιτρέπει ακόμη και το εύκολο πέρασμα από τη μία θέση στην άλλη, αν χρειαστεί.


FIAT 500e 3+1: Επιδόσεις

Όπως είπαμε, η συνολική επιβάρυνση από την επιπλέον πόρτα και τις περιορισμένες ενισχύσεις που τη συνοδεύουν είναι μόλις 30 κιλά. Το αποτέλεσμα είναι η 3+1 να έχει πρακτικά τις ίδιες επιδόσεις και αυτονομία κίνησης με τις 3θυρες εκδόσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας στέλνει στους εμπρός τροχούς ισχύ 118 ίππων και ροπή 220 Nm με αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού.

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 9’’ και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h έτσι ώστε να μην μειώνεται η αυτονομία της μπαταρίας στο ταξίδι με υψηλή ταχύτητα.

Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης που ρυθμίζουν την απόδοση, προς όφελος των επιδόσεων ή της αυτονομίας. Στο Normal η επιτάχυνση είναι πιο άμεση, στο Sherpa δίνεται έμφαση στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας (ανώτατη ταχύτητα 80 km/h) και στο Range ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive”, που μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας και κάνει την οδήγηση πιο άνετη.

Στην τελευταία περίπτωση, ο οδηγός χρησιμοποιεί μόνο το πεντάλ του γκαζιού για να επιταχύνει ή να φρενάρει. Όσο δηλαδή σηκώνει το πόδι από το γκάζι, τόσο το αυτοκίνητο επιβραδύνει σαν να πατούσε φρένο, όπως στα συγκρουόμενα του λούνα παρκ.

FIAT 500e 3+1: Φόρτιση – αυτονομία μπαταρίας

Το FIAT 500e είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά μόνο με τη μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου των 42 kWh. Η θεωρητική αυτονομία φτάνει τα 320 km κατά μέσο όρο με μία πλήρη φόρτιση. Στην πράξη εύκολα φτάνεις τα 250 km χωρίς να προσέχεις ιδιαίτερα το ρυθμό κίνησης.

Η μπαταρία φορτίζει σε ταχυφορτιστές DC με ισχύ έως 85 kW, φτάνοντας σε αυτή την περίπτωση στο 80% σε μόλις 35’. Μπορεί μάλιστα να κερδίσει αυτονομία για 50 km μέσα σε μόλις 5 λεπτά, αν π.χ. είσαι κοντά στον προορισμό σου και βιάζεσαι. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης τόσο σε οικιακή πρίζα 2,3 kW, όπου χρειάζονται περίπου 15 ώρες για να φτάσει η μπαταρία στο 100%, όσο και σε wallbox 11 kW όπου ο χρόνος της πλήρους φόρτισης μειώνεται σε 4 ώρες και 15 λεπτά.

Η FIAT προσφέρει επίσης τη λύση του easyWallbox με ισχύ 7,4 kW, που εγκαθίσταται εύκολα και εξασφαλίζει σωστή φόρτιση χωρίς τον κίνδυνο να υπερφορτωθεί το δίκτυο του σπιτιού.

FIAT 500e 3+1: Οδική συμπεριφορά

To FIAT 500e 3+1 σου φτιάχνει τη διάθεση με κάθε τρόπο, ακόμη και στην οδήγηση. Επιταχύνει άμεσα στο πάτημα του γκαζιού, κινείται αθόρυβα, είναι ευθύβολο και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, οδηγείται και στρίβει με ευκολία (κύκλος στροφής 9,7 m) και χωράει σχεδόν παντού στην πόλη (μήκος 3,6 m), περνά με άνεση πάνω από ανωμαλίες και κακοτεχνίες του δρόμου και διακρίνεται για την ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης, παρά την κάπως σφιχτή της ρύθμιση.

Απολαμβάνεις να το οδηγείς, όχι επειδή είναι σπορ, αλλά επειδή είναι cool. Ακόμη κι όταν το πιέσεις συμπεριφέρεται ασφαλέστατα, με υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά συμβάλλουν τόσο το στιβαρό πλαίσιο και η καλορυθμισμένη ανάρτηση, όσο και το χαμηλό κέντρο βάρους χάρη στη μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Άλλωστε, μια ευρεία γκάμα συστημάτων ελέγχου και υποβοήθησης της οδήγησης είναι εκεί, έτοιμα να επέμβουν ομαλά και αποτελεσματικά επαναφέροντας την τάξη, αν και εφόσον χρειαστεί.

FIAT 500e 3+1: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Το 3+1 είναι μία ακόμη απόδειξη πως η FIAT ξέρει να φτιάχνει ευφυή μικρά αυτοκίνητα χωρίς να συμβιβάζεται επ’ ουδενί σε στιλ και φινέτσα. Η επιπλέον πόρτα προσθέτει πρακτικότητα σε ένα ήδη εξαιρετικό ηλεκτρικό μοντέλο. Το ερώτημα είναι: αξίζει τα επιπλέον 2.000 € που κοστίζει συγκριτικά με το Hatchback; Αν υπάρχουν παιδιά στην εξίσωση, αναμφίβολα ναι!

Γενικότερα, το 500e είναι ευχάριστο, ποιοτικό, μοντέρνο, αποδοτικό, ευέλικτο, προηγμένο τεχνολογικά, αλλά και προσιτό για ηλεκτρικό, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς σε εξοπλισμό, επιδόσεις ή αυτονομία μπαταρίας. Χάρη στο τελευταίο, αν και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης, διαθέτει δυνατότητες του ξεπερνούν τα αστικά όρια.

FIAT 500e 3+1: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 118 ίπποι
  • Ροπή: 220 Nm
  • 0-100 km/h: 9,0 sec
  • Τελική ταχύτητα: 150 km/h
  • Κατανάλωση ενέργειας: 14,7 kWh/100 km
  • Αυτονομία (μέση/πόλη): 320 / 460 km
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 42 kWh
  • Φόρτιση (DC) σε ταχυφορτιστή 85 kW: 35’ (0-80%)
  • Φόρτιση (AC) σε wallbox 11 kW: 4 h 15’ (0-100%)
  • Φόρτιση σε οικιακή πρίζα 2,3 kW: 15 h (0-100%)
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 3,63 m
  • Βάρος: 1.400 kg
  • Πορτμπαγκάζ: 185 lt (550 lt με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα)
  • Ελαστικά: 195/55 R16
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Εγγύηση: 5 χρόνια ή 20.000 km (μπαταρία 8 έτη)
  • Τιμή: από 36.600 € / 28.600 € με επιδότηση μέσω του “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”

*Στοιχεία κατασκευαστή

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η κριτική επιτροπή που αποτελείται από περίπου 100 δημοσιογράφους αυτοκινήτου από 30 χώρες, βαθμολόγησε τις ικανότητες της BMW Σειράς 5 κατά τη διάρκεια εκτεταμένων...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Μιλάμε για την τέταρτη μεγάλη νίκη της γκάμας Hyundai IONIQ 5 στα World Car Awards τα τελευταία τρία χρόνια. Η σημερινή νίκη εδραιώνει τη...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το EX30 ανακηρύχθηκε World Urban Car (Παγκόσμιο Αυτοκίνητο Πόλης) για το 2024, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε άλλες ανταγωνιστικές υποψηφιότητες. Τα βραβεία παρουσιάστηκαν στη Διεθνή Έκθεση...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Swift αποτελούσε πάντα ένα από τα πιο δημοφιλή fun-to-drive και στυλάτα hatchbacks, έχοντας κερδίσει πολυάριθμα βραβεία από την πρώτη παγκόσμια εμφάνιση του μοντέλου...