Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Αποστολή στο Μιλάνο: Πρεμιέρα του SUV πόλης Lexus LBX

Μισό χρόνο μετά το τέλος της διαδρομής του CT, του πιο συμπαγούς αυτοκινήτου που διέθετε μέχρι και πέρσι, η Lexus παρουσίασε το ακόμα πιο συμπαγές σε διαστάσεις υβριδικό LBX – το οποίο γυρίζει μια νέα σελίδα στην ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας: την εντάσσει στην υπερ-δημοφιλή στην Ευρώπη κατηγορία των B-SUV.

Αποστολή στο Μιλάνο: Πάνος Διαμάντης

Η hatchback σιλουέτα του CT, σημάδι των καιρών φυσικά, έδωσε τώρα τη θέση της στην SUV του LBX. Έτσι, η Lexus οδεύει προς τον εορτασμό του μισού αιώνα ζωής της (το 2029) χαράσσοντας ένα διαφορετικό, σημαντικό σταυροδρόμι, που την οδηγεί σε νέες κατηγορίες και σε νεαρότερους αγοραστές. Υιοθετώντας, στο δρόμο, όλη την Premium ουσία της εταιρείας σε μια μικρότερη “συσκευασία” που τόση επιτυχία γνωρίζει με το αδερφό Toyota Yaris Cross.

Η σημασία του LBX, που σημαίνει Lexus Breakthrough Crossover, γίνεται σαφής -λένε οι Ιάπωνες- από το γεγονός ότι είναι το μοναδικό αυτοκίνητο πέραν της LFA που έχει τρία γράμματα στην ονομασία του. Κι όπως το supercarLFA έκανε μια μεγάλη διεύρυνση προς τη σπορ οδηγική αίσθηση των Lexus, έτσι τώρα και το LBX κάνει μια αντίστοιχη διεύρυνση προς τα συμπαγή SUV.

Το LBX είναι το πρώτο Lexus της ιστορίας, επίσης, που σχεδιάστηκε με κέντρο βάρους τους Ευρωπαίους αγοραστές. Είχε όλες τις προδιαγραφές για να το κάνει, χάρη στο τεράστιο τεχνικό υπόβαθρο που ήδη διαθέτει η μητρική Toyota – με κυριότερο την πλατφόρμα GA-B και την αυτοφορτιζόμενη υβριδική μονάδα ισχύος με βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρου, τα οποία συνθέτουν και το Yaris Cross.

Προσθέτοντας σε αυτά τα Premium χαρακτηριστικά της, η Lexus διαμόρφωσε έτσι το νέο μοντέλο του «πυρήνα» της, καθώς το LBX αποτελεί τη βάση των συνολικά πέντε -πλέον- SUV της δίπλα στα UX, NX, RX, και RZ. Και συνοδεύεται από τον στόχο να είναι το εμπορικότερο όλων, με 25.000 πωλήσεις το χρόνο στην Ευρώπη, που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της Lexus Ευρώπης.

Σχεδίαση: Η νέα ταυτότητα

Η σχεδιαστική φιλοσοφία “Resolute Look” δεν είναι νέα, καθώς για πρώτη φορά την εισήγαγε το πρωτότυπο LF-S πριν από δύο δεκαετίες, αλλά το LBX είναι αυτό που πλέον την μετεξελίσσει και καθιερώνει. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή τη μετεξέλιξη έχει η νέα ερμηνεία της περίφημης μάσκας ατράκτου με την τραπεζοειδή και κυψελοειδή της γρίλια.

Το LBX είναι πιο χαλαρό παρά “επίσημο”, και συνεπώς πολύ πιο νεανικό. Η μάσκα δεν έχει πλαίσιο και βρίσκεται εξ ολοκλήρου κάτω από τα εμπρός φώτα, και από το λεπτό άνοιγμα του καπό που τα ενώνει. Τα φωτιστικά σώματα έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα L, αλλά τώρα στραμμένο προς τα έξω, ενώ οι μπροστινές κολόνες έχουν μετατεθεί πιο πίσω για να δώσουν την αίσθηση μακρύτερου και πιο δυναμικού καπό.

Η αίσθηση αυτή ενισχύεται με την επιλογή λίγο “φουσκωμένων” φτερών, μεγάλων τροχών 18”, μεγάλων μετατροχίων και κοντών προβόλων, και στο πίσω μέρος με την πίσω αεροτομή, τη μαύρη τρίτη κολόνα που δίνει την αίσθηση αιωρούμενης οροφής και την πρόσφατη εξέλιξη της χαρακτηριστικής ενιαίας μπάρας φώτων σε σχήμα L. Τα προστατευτικά στα μαρπσιέ, στους θόλους και στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων είναι εκείνα που ενισχύουν τον SUV χαρακτήρα του, μαζί με το αυξημένο ύψος από το έδαφος.

Εσωτερικό: Οδηγοκεντρική σχεδίαση

Εδώ η φιλοσοφία της Lexus ονομάζεται Tazuna και προβλέπει την «οδηγοκεντρική» σχεδίαση του κόκπιτ, σε συνδυασμό με την σχετικά ανάλαφρη αίσθηση που προσφέρει το επίπεδο ταμπλό, η διευρυμένη ορατότητα (με τη θέση οδήγησης στα 28,5 cm) κι ο περιορισμός των διακοπτών – μέχρι ενός ορίου που πέραν αυτού γίνεται κουραστικός ο χειρισμός των πάντων από την οθόνη αφής.

Η τελευταία, στο κέντρο του ταμπλό για τα πολυμέσα, τη συνδεσιμότητα και την πλοήγηση, έχει διάσταση 9,8 ιντσών και συνδυάζεται με τον επίσης αποκλειστικά ψηφιακό πίνακα οργάνων διάστασης 12,3”, που προσφέρει διαφορετικές απεικονίσεις.

Η κεντρική οθόνη διαθέτει το λειτουργικό Lexus Link Connect, που παρέχει πλοήγηση βασισμένη στο cloud -με προγραμματισμό διαδρομής και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την κυκλοφορία- και τον ψηφιακό βοηθό “Hey Lexus” για έλεγχο με φωνητικές εντολές. Για το smartphone, παρέχεται ενσύρματη ή ασύρματη σύνδεση για το Apple CarPlay και ενσύρματη για το Android Auto. Μέσω αυτών το LBX ξεκλειδώνει και εκκινεί μέσω του smartphone.

Οι επιλογές των υλικών του εσωτερικού είναι αναρίθμητες, και περιλαμβάνουν και βιώσιμες -με vegan δέρμα- επενδύσεις των καθισμάτων, του τιμονιού, του επιλογέα μετάδοσης. Συνολικά προσφέρονται 50 επιλογές χρωμάτων, ενώ προαιρετικά διατίθεται και το ειδικά εξελιγμένο για το LBX ηχοσύστημα Mark Levinson με 13 ηχεία.

Φτάνοντας στις διαστάσεις, εντός του μήκους 4,19 μέτρων αμαξώματος (με μεταξόνιο 2,58 μ.), είναι δεδομένο ότι η κατηγορία των B-SUV ασκεί μεγάλους περιορισμούς ειδικά για το χώρο των ποδιών των πίσω επιβατών. Πάντως, το ύψος πίσω είναι ικανοποιητικό, παρότι τα καθίσματα έχουν τοποθετηθεί ψηλότερα, ενώ πίσω τους παρέχονται 332 λίτρα για τις αποσκευές.

Κινητήρας: Πλήρως υβριδικό

Η έρευνα της Lexus ειδικά για την Ευρώπη έδειξε ότι η δημοφιλέστερη επιλογή κινητήριου συνόλου, αυτόν τον καιρό τουλάχιστον, είναι τα πλήρως υβριδικά (HEV). Έτσι, το LBX διαθέτει αποκλειστικά το νέας γενιάς αυτοφορτιζόμενο σύστημα Hybrid Electric, που χρησιμοποιεί τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρου με μια σειρά αναβαθμίσεων.

Το σύστημα συνοδεύεται από τον ηλεκτροκινητήρα που παίρνει την ενεργειά του από μια νέα διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου χαμηλής αντίστασης και υψηλής απόδοσης. Ρυθμίζοντας το σύστημα οι Ιάπωνες μηχανολόγοι εστίασαν στις επιδόσεις, φτάνοντας τη συνδυαστική ισχύ στους 136 ίππους και τη ροπή στα 185 Nm.

Η επιτάχυνση 0-100 σε 9,2 δευτερόλεπτα έρχεται μέσω του ανασχεδιασμένου αυτόματου κιβωτίου e-CVT. Στον αντίποτα, χάρη και στις αναβαθμίσεις του υβριδικού συστήματος και τη νέας τεχνολογίας μπαταρίας, το LBX έχει τη δυνατότητα κάλυψης μεγαλύτερων αποστάσεων, και κίνησης με υψηλότερες ταχύτητες, στη λειτουργία EV.

Αυτά ισχύουν στην εμπροσθοκίνητη έκδοση. Υπάρχει και η επιλογή της τετρακίνησης E-Four της Lexus, μέσω της τοποθέτησης και δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Η κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό γίνεται φυσικά αυτόματα μέσω της κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου. Τέλος, σημαντικές εξελίξεις κρύβει και η τεχνολογία εξάλειψης του θορύβου και των κραδασμών του LBX, όπως αρμόζει σε ένα premium τετράτροχο.

Οδική συμπεριφορά: Ντεμπούτο της Lexus στην GA-B

Το LBX είναι το πρώτο Lexus που υιοθετεί την παγκόσμια πλατφόρμα GA-B της Toyota, που φιλοξενεί συμπαγών διαστάσεων αυτοκίνητα – με τις κατάλληλες τροποποιήσεις, φυσικά. Η GA-B προσφέρει τα πλεονεκτήματα χαμηλού κέντρου βάρους, φαρδιών μετατροχίων, κοντών προβόλων και εξαιρετικής αμακψίας.

Πάνω σε αυτή η Lexus θέλησε να δημιουργήσει για το LBX αυτή που αποκαλεί Οδηγική Υπογραφή Lexus (Lexus Driving Signature), στη μικρότερή της “συσκευασία” μέχρι σήμερα. Για να το πετύχει, βελτιστοποίησε τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς χωρίς να βασίζεται στα ηλεκτρονικά συστήματα πρόσφυσης, και χειρίστηκε ως πλεονεκτήματα το μικρό μέγεθος και το χαμηλότερο βάρος του LBX.

Προφανώς για να διατηρήσει χαμηλότερα το κόστος στις βασικές, προσθιοκίνητες εκδόσεις, η Lexus επέλεξε να τοποθετήσει στην ανάρτηση των πίσω τροχών ημιάκαμπτο άξονα. Ωστόσο, οι τετρακίνητες διαθέτουν τα πολύ πιο αποδοτικά διπλά ψαλίδια.

Η ενεργητική ασφάλεια, πάντως, ελέγχεται από την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων – ξεκινώντας από το ενεργό σύστημα πέδησης με Vehicle Braking Posture Control, που περιορίζει τις κλίσεις κατά τον διαμήκη άξονα για τη σταθερότητα του φρεναρίσματος, αλλά και του αμαξώματος στις στροφές.

Τα υπόλοιπα συστήματα, της σουίτας Lexus Safety System+ τελευταίας γενιάς, αποτελούνται από την πρόληψη πρόσκρουσης Pre-Collision System με Intersection Turn Assist, την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας Lane Tracing Assist/Lane Keep Assist, το Dynamic Radar Cruise Control, το το ηλεκτρικό σύστημα απελευθέρωσης θυρών e-latch με Safe Exit Assist, τον έλεγχο οπίσθιας διασταυρούμενης κίνησης Rear Cross Traffic Alert, και την αναγνώριση οδικών σημάτων Road Sign Assist μεταξύ πολλών άλλων.

Lexus LBX: Η διάθεση και οι εκδόσεις του

Οι παραγγελίες για το νέο premium B-SUV της Lexus αναμένεται να ανοίξουν μέχρι τον Οκτώβριο, ενώ οι πρώτες παραδόσεις του LBX θα ξεκινήσουν από τον Μάρτιο του 2024. Ωστόσο, η διάθεσή του δεν θα γίνεται με την παραδοσιακή στρατηγική των επιμέτους εκδόσεων.

Όπως μας εξήγησε ο Δημήτρης Τριποσπίτης, Επικεφαλής της Lexus Europe, οι αγοραστές του LBX θα μπορούν να επιλέγουν ανάμεσα σε τέσσερις “ατμόσφαιρες” του αυτοκινήτου: τις Elegant (πιο σοφιστικέ και μοδάτη), Relax (πιο κλασσική και πολυτελής), Emotion (πιο σπορτίφ, με διχρωμίες) και Cool (πιο δυναμική και εκλεπτυσμένη).

Για παράδειγμα, οι εκδόσεις Emotion και Cool ξεχωρίζουν με τη διχρωμία και τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 18”, οι Elegant και Relax διαθέτουν μονόχρωμο εξωτερικό φινίρισμα και γυαλιστερές ζάντες 18”.

Στο εσωτερικό, αντίστοιχα, η Emotion διαθέτει διάτρητη επένδυση από συνθετικό δέρμα με κόκκινες πινελιές και ραφές αντίθεσης στα καθίσματα, την κεντρική κονσόλα και τις επενδύσεις των θυρών. Το LBX Cool -το κορυφαίο δυναμικό μοντέλο- διαθέτει εσωτερικό από Ultrasuede και δίχρωμο δέρμα σε μαύρο/σκούρο γκρι χρώμα με χάλκινες λεπτομέρειες και ραφές.

Αυτή η στρατηγική πωλήσεων δίνει περισσότερη ελευθερία στους αγοραστές να εκφράσουν το προσωπικό τους γούστο και στιλ, ενώ μετέπειτα από την επιλογή αυτή -από το 2024- θα έχουν και τον επιπλέον κατάλογο εξατομίκευσης Lexus Bespoke Build για να φτιάξουν ένα LBX που πιθανότατα δεν θα έχει όμοιό του στον κόσμο.

Εκτός από τις τέσσερις “atmosphere” εκδόσεις, υπάρχει και η βασική LBX, η οποία -σε αντίθεση με ορισμένα μοντέλα του ανταγωνισμού- διαθέτει στάνταρ πολλά στοιχεία εξοπλισμού και κυρίως τα εκτεταμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού του Lexus Safety System+.

Το βασικό μοντέλο, όπως και οι εκδόσεις Emotion και Elegant μπορούν να παραγγέλνονται με vegan εσωτερικό χωρίς δερμάτινα υλικά. Προαιρετικά, επίσης, διατίθεται η ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3”, το head-up display, η απομακρυσμένη στάθμευση, το ψηφιακό κλειδί, το premium surround ηχοσύστημα Mark Levinson, η τεχνολογία καθαρισμού αέρα nanoe-X της Panasonic και η ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Lexus LBX / Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας: Τρικύλινδρος 1.5 βενζίνης
  • Κιβώτιο: Αυτόματο E-CVT
  • Ισχύς: 136 hp
  • Ροπή: 185 Nm
  • Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,2 δευτ.
  • Διαστάσεις: 4.190×1.825x 1.545 mm
  • Βάρος: 1.280 kg
  • Χώρος αποσκευών: 332 λίτρα
  • Ικανότητα ρυμούλκησης (χωρίς φρένο): 750 kg
  • Κύκλος στροφής: 10,4 m

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Ήδη για την Πονταντέρα ταξιδεύουν χιλιάδες λάτρεις του ιταλικού δίτροχου συμβόλου με τις δικές τους Vespa, για να συναντηθούν στις 18-21 Απριλίου στη μεγάλη...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, τα αμιγώς ηλεκτρικά μονοθέσια της Formula E βρέθηκαν στη συγκεκριμένη πίστα, η οποία χρησιμοποιείται (με ολόκληρη τη χάραξή...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Εδώ έχουμε -αλφαβητικά- τα επτά SUV μοντέλα που περιμένουμε να δούμε μέσα στο 2024 και έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί δεν αφορούν κάποια “ελίτ” αλλά...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Έχει ξεχωριστή αξία να “ακούγεται” από επίσημα χείλη η αδυναμία του να ακολουθήσει η χώρα το ρυθμό ανάπτυξης των υπόλοιπων κρατών- μελών της Ε.Ε....