Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 265 PS 4WD Auto: Το μεγάλο comeback στα D-SUV

Με μια ματιά

  • Η τέταρτη γενιά του Santa Fe πρωτοπαρουσιάστηκε το 2018, ανανεώθηκε το 2021 και έφτασε στην ελληνική αγορά το 2022.

  • Η γκάμα του D-SUV της Hyundai περιλαμβάνει εκδόσεις full hybrid 2WD και 4WD 230 ίππων και Plug-in Hybrid 4WD 265 ίππων.

  • Η έκδοση PHEV συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 1.6 Turbo με ηλεκτροκινητήρα, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και μπαταρία 13,8 kWh που δίνει ηλεκτρική αυτονομία έως 69 km.

  • Εξαιρετικά ευρύχωρο, ποιοτικά και πλούσια εξοπλισμένο D-SUV με έμφαση στην ασφάλεια και την ποιότητα κύλισης.

Το Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 4WD Auto αναλυτικά

Στην Ελλάδα το γνωρίσαμε στις δύο πρώτες γενιές του, οι οποίες ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς χάρη στην εξαιρετική αναλογία τιμής/αξίας. Η τρίτη γενιά Santa Fe δεν πάτησε ποτέ τους τροχούς της στη χώρα μας, ενώ ακόμη και η τωρινή (4η) ήρθε 4 χρόνια μετά το λανσάρισμά της, στην ανανεωμένη της μορφή και αποκλειστικά υβριδική.

Η ναυαρχίδα των Hyundai SUV στην ελληνική αγορά κατατάσσεται πλέον στα D-SUV. Το νέο Santa Fe είναι διαθέσιμο ως 6-θέσιο ή 7-θέσιο, με το πρώτο να είναι κατά 400 € ακριβότερο.

Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 4WD Auto: Σχεδίαση

Μπορεί να έχουν περάσει 4 χρόνια από την παρουσίασή του, το Santa Fe συνεχίζει ωστόσο να εντυπωσιάζει με την εξωτερική του αισθητική. Επιβλητικό σε όψη και με τολμηρές λεπτομέρειες, όπως η μεγάλη μάσκα και τα διαιρούμενα φώτα εμπρός ή το σμιλεμένο πλαϊνό μέρος.

Η επιθετικότητα του μπροστινού μέρους χάνεται όσο το βλέμμα προχωρά προς τα πίσω για να δώσει τη θέση της σε μια πιο κομψή αισθητική, όπου τα όμορφα φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μια φωτιζόμενη λεπτή μπάρα, κεντρίζουν το ενδιαφέρον.

Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 4WD Auto: Εσωτερικό


Η εικόνα του εσωτερικού είναι μια μίξη υψηλής ποιότητας, premium αύρας και hi-tech αισθητικής. Στις εκδόσεις Distinctive & Limited, εμπρός από τον οδηγό υπάρχει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ (αναλογικά όργανα στη βασική Premium) και head-up display (στην Limited).

Στο κέντρο του ταμπλό αιωρείται η οθόνη αφής 10,25’’ του infotainment (8’’ στην έκδοση Premium). Περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, απεικόνιση της εικόνας περιμετρικά του οχήματος από τις κάμερες 360 μοιρών και τις τηλεματικές υπηρεσίες Hyundai BlueLink (δωρεάν 5-ετής συνδρομή) για εξ αποστάσεως σύνδεση με smartphone για έλεγχο λειτουργιών, ειδοποιήσεις, ενσωμάτωση ημερολογίου Google/iCloud κλπ.

Η φαρδιά κεντρική κονσόλα εκτείνεται προς τα πίσω με μεγάλη κλίση και φιλοξενεί πληθώρα διακοπτών, κόντρα στη σύγχρονη τάση εξαφάνισής τους. Όταν εξοικειωθείς με τη θέση και λειτουργία τους, ελέγχεις εύκολα την οθόνη και τον κλιματισμό με τις δύο πάνω σειρές μπουτόν.

Λίγο πιο κάτω, υπάρχουν διακόπτες επιλογής της κίνησης (R, N, D και P) αντί του κλασικού λεβιέ για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων – φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών σχέσεων με τα χειριστήρια +/- στο τιμόνι.

Δίπλα υπάρχει ένας περιστροφικός διακόπτης που αφορά τα προγράμματα οδήγησης και τετρακίνησης (H-TRAC). Υπάρχουν 3 modes για οδήγηση στην άσφαλτο (Eco, Sport, Smart) και άλλα 3 για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης(Snow, Mud, Sand). Υπάρχει επίσης λειτουργία αυτόματου ελέγχου κατάβασης απότομων πλαγιών με σταθερή ταχύτητα.

Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης ανεξάρτητα του σωματότυπού του. Οι επιβάτες από την πλευρά τους θα εκτιμήσουν τα αναπαυτικά δερμάτινα καθίσματα (στάνταρ στις εκδόσεις Distinctive & Limited), αλλά και τους πολύ μεγάλους χώρους.

Με μήκος σχεδόν 4,8 m και μεταξόνιο 2,8 m, γίνεται προφανές πως οι χώροι είναι στα υπέρ του κορεατικού D-SUV. Και έτσι ακριβώς είναι, είτε αναφέρεται κανείς στην 6-θέσια έκδοση είτε στην 7-θέσια της δοκιμής. Στα θετικά και οι μεγάλες πίσω πόρτες που ανοίγουν διάπλατα και επιτρέπουν εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό. Την επιβίβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων βοηθούν και οι βοηθητικοί διακόπτες που μετακινούν τα καθίσματα της μεσαίας σειράς μπροστά.

Στη μεσαία σειρά, αισθάνεσαι βασιλιάς. Όχι μόνο λόγω των τεράστιων χώρων για τα πόδια και το κεφάλι, αλλά και λόγω της ύπαρξης τρίτης ζώνης κλιματισμού με ξεχωριστούς διακόπτες (στάνταρ στην κορυφαία έκδοση Limited), το κεντρικό υποβραχιόνιο, τα πτυσσόμενα σκιάδια στα παράθυρα και τα θερμαινόμενα καθίσματα που σύρονται μπρος/πίσω.

Ανάλογα μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών. Με αναδιπλωμένη την τρίτη σειρά καθισμάτων, ο όγκος κυμαίνεται από 571 έως 782 λίτρα, αναλόγως της θέσης του συρόμενου μεσαίου καθίσματος. Ακόμη και με τις δύο έξτρα θέσεις σε χρήση, υπάρχει ένας ικανοποιητικός χώρος 130 λίτρων για αποσκευές, ενώ με τις δύο σειρές αναδιπλωμένες ο συνολικός όγκος φόρτωσης εκτινάσσεται στα 1.649 λίτρα!

Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 4WD Auto: Επιδόσεις

H έκδοση Plug-in Hybrid του Santa Fe συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και 180 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 91 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση είναι 265 ίπποι και 350 Nm ροπής, που μεταδίδονται σε όλους τους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων και συστήματος τετρακίνησης.

Με το βάρος στους σχεδόν 2 τόνους, το μεγάλο SUV δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά κινείται σβέλτα, επιταχύνοντας από στάση στα 100 km/h σε 9’’ και μέχρι την τελική ταχύτητα των 187 km/h. Ο οδηγός απολαμβάνει αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού και στις αλλαγές των σχέσεων, ιδίως αν έχει επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Sport.

Η κατανάλωση από την άλλη είναι εντυπωσιακή για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Εάν φροντίζεις να φορτίζεις τη μπαταρία ανταμείβεσαι με 2,5 – 3,5 km/h. Διαφορετικά, θα πρέπει να αρκεστείς με τιμές κοντά στα 8-9 lt/100 km.

Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 4WD Auto: Φόρτιση – αυτονομία μπαταρίας

Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα και έχει χωρητικότητα 13,8 kWh. Με μια πλήρη φόρτιση, υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 58 km σε μεικτό κύκλο ή 69 km εντός πόλης – σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του κατασκευαστή. Στην πράξη, 45 με 50 km αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια είναι εφικτά, αν επιλέξεις οικονομικό στυλ οδήγησης.

Σε απλή οικιακή πρίζα, η φόρτιση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε 6,5 ώρες. Δεδομένου ωστόσο πως υπάρχει ενσωματωμένος φορτιστής AC ισχύος 3,3 kW, η φόρτιση μπορεί να γίνει και σε wallbox σε 3,5 ώρες.

Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 4WD Auto: Οδική συμπεριφορά

Οδηγικά, το Santa Fe εστιάζει στην άνεση, την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και στην αποστολή της έχει σύμμαχο την τεχνολογία self-levelizer, η οποία διατηρεί σταθερή την απόσταση από το έδαφος στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο ή ρυμουλκεί.

Όταν ταξιδεύει, το κορεατικό SUV βρίσκεται στο στοιχείο του προβάλλοντας την ευστάθεια, την ποιότητα κύλισης και την καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Στην πόλη, το μέγεθος δεν είναι με το μέρος του αλλά με κύκλο στροφής 11,4 m είναι πολύ πιο ευέλικτο απ’ όσο περιμένεις. Είναι επίσης εξαιρετικά άνετο απορροφώντας λακκούβες και κακοτεχνίες με ευκολία.

Σε δρόμο με στροφές απολαμβάνεις ένα καλοζυγισμένο πλαίσιο που συμπεριφέρεται με ευελιξία και την αυτοπεποίθηση της τετρακίνησης. Σαφώς και δεν έχουμε να κάνουμε με σπορ κατασκευή και η αδράνεια σου το δείχνει πότε υπερβάλλεις, ωστόσο οι αντιδράσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες χάρη και στο πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης.

Μεταξύ άλλων, στάνταρ είναι τα συστήματα αυτόματης έκτακτης πέδησης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, έκτακτης πέδησης πολλαπλής σύγκρουσης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και οδήγησης στο μέσον της λωρίδας, προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού κλπ.

Εκτός δρόμου έχεις συμμάχους, εκτός από την τετρακίνηση, το σύστημα ελέγχου κατάβασης και τα προγράμματα οδήγησης σε λάσπη και άμμο. Με απόσταση από το έδαφος 176 mm ωστόσο, η αναζήτηση off road περιπέτειας δεν είναι στο ρεπερτόριο. Στα θετικά από την άλλη συγκαταλέγεται η ύπαρξη κανονικής ρεζέρβας αντί για το κλασικό πια κιτ επισκευής ελαστικού.

Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 4WD Auto: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Ο ανταγωνισμός στα D-SUV δεν είναι καθόλου εύκολος. Το γόητρο των παραδοσιακών premium κατασκευαστών “μετράει” στον υποψήφιο αγοραστή της κατηγορίας. Το Hyundai Santa Fe έρχεται όμως χωρίς άγχος και κόμπλεξ. Προτάσσει την ξεχωριστή σχεδίαση, την κορυφαία ευρυχωρία, την άρτια κατασκευή, τον υπερπλήρη εξοπλισμό και το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο για να πείσει και τον πλέον δύσπιστο.

Στα συν, φυσικά, και το αποδοτικό υβριδικό σύστημα που συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων (8ετή για την μπαταρία).

Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 4WD Auto: Τεχνικά* / Τιμή

Βενζινοκινητήρας: 1.598 cc, 180 PS

Ηλεκτροκινητήρας: 91 PS

Υβριδικό σύστημα: Plug-in Hybrid

Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6

Κίνηση: 4×4

Ισχύς: 265 ίπποι / 5.500 rpm

Ροπή: 350 Nm / 1.000-5.000 rpm

0-100 km/h: 9,0 sec

Τελική ταχύτητα: 187 km/h

Κατανάλωση: 1.6 lt/100 km

Ηλεκτρική αυτονομία: 58km (πόλη: 69 km)

Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 13,8kWh

Φόρτιση (AC wallbox)3,3 kW: 3,5 h (0-100%)

Εκπομπές CO2: 37 g/km

Μήκος: 4,77 m

Βάρος: 1.950kg

Απόσταση από το έδαφος: 176 mm

Πορτμπαγκάζ, 7 / 5 / 2 θέσεις: 130 / 571-782 / 1.649 lt

Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €

Εγγύηση: 5 χρόνια χωρίς περιορισμό km (μπαταρία: 8 χρόνια)

Τιμή: από 61.590 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Από την έκτακτη σύσκεψη του Περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνηση, Κωνσταντίνο Κυρανάκη και την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου,...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το «χορό» άνοιξε ο αγώνας της Ομάδας Ν+Α, με τον Σάκη Ηλιάδη να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της χρονιάς στην κατηγορία. Στην επιστροφή του...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Εξήντα χρόνια μετά την επίσημη πρεμιέρα της, η αειθαλής Ford Mustang έχει καταστεί ένα παγκόσμιο πολιτιστικό σύμβολο σε τέσσερις τροχούς, καθώς εδώ και πάνω...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Σε ένα περιβάλλον που οι χρηματοδοτήσεις προβληματίζουν λόγω υψηλών επιτοκίων, η Citroen αφουγκράζεται τις ανάγκες των πελατών της και καταργεί τους τόκους, προσφέροντας τα...