Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Νέα αύξηση 5% έως 10% στην τιμή τους από την Τετάρτη 15 Ιουνίου

Σε νέα, δεύτερη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των επιβατών για το 2022, προχώρησαν από τις 15/06 στις περισσότερες γραμμές οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Επικαλούνται το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων που όπως υποστηρίζουν έχει εκτινάξει τη λειτουργική δαπάνη ενός πλοίου στο 70%.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του δρομολογίου.

Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολάρια που ήταν πέρυσι.

  • Ένα πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή θα χρειαστεί μόνο για καύσιμα στο κάθε δρομολόγιο 41.250 ευρώ, από 15.840 ευρώ που χρειάζονταν πριν από ένα χρόνο περίπου.
  • Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, ενώ σημειώνεται ότι η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.
  • Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς και δρομολόγια να υπάρξει και νέα μικρή αύξηση από 1ης Ιουλίου.

«Λέγαμε ότι το 2022 θα είναι η πρώτη χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα ωστόσο ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία ο οποίος έχει εκτοξεύσει εδώ και λίγους μήνες το ενεργειακό κόστος των πλοίων» ανέφερε στέλεχος της ακτοπλοϊκής αγοράς.

Στη γραμμή Ραφήνα – Μύκονος το ατομικό εισιτήριο από τα 35 ευρώ αυτή τη στιγμή άγγιξε τα 38 ευρώ αύξηση 8,57% ενώ στη γραμμή Ραφήνα – Τήνος το ατομικό εισιτήριο από τα 32 ευρώ άγγιξε τα 35 ευρώ αύξηση 9,38%.

Στη γραμμή επίσης Ραφήνα – ‘Ανδρος το ατομικό εισιτήριο από τα 23 ευρώ ανήλθε στα 25 ευρώ αύξηση 8,70%

Από Πειραιά για Νάξο το ατομικό εισιτήριο από 45,50 ευρώ έφθασε τα 48 ευρώ, αύξηση 5,49% ενώ για το ταχύπλοα το ατομικό εισιτήριο στην ίδια γραμμή από τα 63,70 άγγιξε τα 67,40 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιάς – Ρόδος το ατομικό εισιτήριο από τα 82,50 ευρώ διαμορφώθηκε στα 86,50 ευρώ αύξηση 4,85%.
Στη γραμμή Πειραιάς – Ρόδος για τέσσερα άτομα με ένα ΙΧ το συνολικό κόστος εισιτηρίων από 466,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 489,50 ευρώ αύξηση 4,93%.

Στη γραμμή Πειραιάς – Πάτμος από τα 50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 52,50 ευρώ αύξηση 4% και στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος από 44,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώνεται στα 46,50 ευρώ.
Στη γραμμή Πειραιάς – Μήλος το ατομικό εισιτήριο από τα 43 ευρώ διαμορφώνεται στα 45,50 ευρώ.

Σημειώνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα έχουν θέσει ζήτημα αναπροσαρμογής των μισθωμάτων στα δρομολόγια των μονοετών συμβάσεων της ακτοπλοΐας, και για τις οποίες δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμου βάση του σχετικού νόμου.

Πρόκειται για συνολικά 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ.

Ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας από τις αρχές Απριλίου έχει προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με πολυετείς συμβάσεις και στις οποίες σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία προβλέπεται ρήτρα καυσίμου.
Όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένα ακόμη «δώρο» επεφύλασσε για την Ελλάδα ο αμερικανικός οίκος Standard & Poor’s, κατά τη νέα αξιολόγηση του. Αν και διατήρησε αμετάβλητη τη βαθμολογία...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος Επιτηδεύματος θα πληρώνουν μέχρι το 2027, οπότε και θα καταργηθεί οριστικά, τα νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στο χώρο των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Ο λογαριασμός...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνεντεύξεις στα τηλεοπτικά δίκτυα του Bloomberg και του CNBC παραχώρησε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης με την ευκαιρία της επίσκεψής του στην...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Επιθεώρηση Εργασίας ανακοίνωσε ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) 19040/81 (ΦΕΚ 742/Β/81) των υπουργών Οικονομίας και Εργασίας, που εκδόθηκε...