Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

ChatGPT: Πώς η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης ανατρέπει την εκπαίδευση

Από τον περασμένο Νοέμβριο που κυκλοφόρησε, το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT κάνει θραύση προσελκύοντας εκατομμύρια χρήστες την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου. Προγραμματιστές, μουσικοί, γραφίστες και κάθε είδους δημιουργοί εξερευνούν τις δυνατότητές του από την κυκλοφορία του. Οι New York Times το χαρακτήρισαν «το καλύτερο chatbot τεχνητής νοημοσύνης που κυκλοφόρησε ποτέ στο ευρύ κοινό». Η Guardian ανέφερε ότι το ChatGPT ήταν σε θέση να δημιουργήσει «εντυπωσιακά λεπτομερές» και «ανθρώπινο» κείμενο.

Τι είναι όμως το ChatGPT; Πρόκειται για ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο (LLM) που αναπτύχθηκε από την OpenAI, μια εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης τεχνητής νοημοσύνης που ιδρύθηκε από τον Ίλον Μασκ και τον Σαμ Άλτμαν το 2015. Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη έκδοση του δημοφιλούς λογισμικού δημιουργίας γλωσσών GPT-3.5 της OpenAI, που κυκλοφόρησε το 2020.

Αυτό που κάνει το ChatGPT να ξεχωρίζει από όλες τις προηγούμενες προσπάθειες της Open AI και άλλων εταιρειών για το ίδιο έργο, είναι η ικανότητά του να γράφει κείμενα σε διάφορες γλώσσες και στυλ γραφής. Το chatbot μπορεί να γράψει ποίηση, να δημιουργήσει περιεχόμενο και ακόμη και να σας βοηθήσει να λύσετε προβλήματα. Η τεχνολογία αυτή έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τους υπολογιστές και έχει ήδη αρχίσει να ενσωματώνεται σε διάφορες βιομηχανίες.

Η επιτυχία του ChatGPT έχει προσελκύσει και το ενδιαφέρον της Microsoft, η οποία  εξετάζει το ενδεχόμενο να επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην OpenAI, καθώς επιδιώκει να αξιοποιήσει το chatbot μέσα στο 2023. Το ChatGPT έχει σημάνει συναγερμό στην Google, σύμφωνα με ρεπορτάζ των New York Times. Η κατάσταση είναι τόσο σοβαρή ώστε τον περασμένο μήνα, οι ιδρυτές της Google, Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν  – οι οποίοι παραμένουν μεγαλομέτοχοι της μητρικής εταιρείας Alphabet της Google – συναντήθηκαν με υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας για να τα συμβουλεύσουν, να προτείνουν ιδέες και να εγκρίνουν σχέδια. Η εταιρεία σκοπεύει φέτος να παρουσιάσει περισσότερα από 20 νέα πρότζεκτ που θα βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με τους New York Times.

Ο αντίκτυπος του ChatGPT στην εκπαίδευση 

Οι δυνατότητες και η δημοτικότητα του ChatGPT έχουν θορυβήσει τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα πρέπει πλέον να ελέγχουν κατά πόσο οι μαθητές και οι φοιτητές χρησιμοποίησαν το εργαλείο στις εργασίες τους. Στις ΗΠΑ και τη Βρετανία, πολλοί καθηγητές ξανασχεδιάζουν τα μαθήματα που διδάσκουν, προσθέτοντας περισσότερες προφορικές εξετάσεις, ομαδικές εργασίες, αλλά και χειρόγραφα κείμενα.

«Ενώ το εργαλείο μπορεί να είναι σε θέση να παρέχει γρήγορες και εύκολες απαντήσεις σε ερωτήσεις, δεν αναπτύσσει δεξιότητες κριτικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ακαδημαϊκή και δια βίου επιτυχία», δήλωσε η Τζένα Λάιλ, εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας της Νέας Υόρκης.

Ορισμένα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης και του Σιάτλ απαγόρευσαν ήδη τη χρήση του ChatGPT από τις συσκευές και τα δίκτυα Wi-Fi τους, ώστε να εμποδιστεί η αντιγραφή. Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί και εκπαιδευτικοί λένε ότι οι απαγορεύσεις δεν είναι χρήσιμες ή δίκαιες μακροπρόθεσμα. Ο Άνταμ Κόνερ, αντιπρόεδρος τεχνολογικής πολιτικής στο Κέντρο για την Αμερικανική Πρόοδο (Center for American Progress), δήλωσε ότι οι απαγορεύσεις του ChatGPT έχουν «κατά κάποιο τρόπο έναν σκοπό, αλλά όλοι γνωρίζουν ότι δεν είναι μια καθολική λύση».

Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η «ισότητα και η πρόσβαση». Ένα σχολείο μπορεί να απαγορεύσει την χρήση του ChatGPT μόνο στους σχολικούς υπολογιστές και τα δίκτυα Wi-Fi. Ωστόσο, πολλοί μαθητές έχουν υπολογιστές στο σπίτι και ως εκ τούτου μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο.

«Οι μαθητές που επηρεάζονται περισσότερο όταν ένα λογισμικό όπως το ChatGPT απαγορεύεται στους σχολικούς υπολογιστές και το σχολικό Wi-Fi, είναι εκείνοι που έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία μόνο όταν βρίσκονται στο σχολείο», δήλωσε ο Σον Γκλαντζ, συντονιστής υποστήριξης περιφερειακών τμημάτων της Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (CSTA).

(Open AI)

Ανησυχία και στα βρετανικά πανεπιστήμια

Οι λέκτορες στα βρετανικά πανεπιστήμια έχουν κληθεί να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο αξιολογούν τις εργασίες των φοιτητών καθώς το ChatGPT είναι ικανό να παράγει δοκίμια υψηλής ποιότητας με ελάχιστη ανθρώπινη συμβολή.

Όπως αναφέρει η «Guardian», στα πανεπιστημιακά τμήματα έχουν ήδη συσταθεί ομάδες εργασίας για να αξιολογήσουν την πρόκληση που θέτει αυτή η τεχνολογία. Πρόσφατα, οι καθηγητές του τμήματος πληροφορικής του University College του Λονδίνου, αποφάσισαν να αλλάξουν μια εξέταση. Προηγουμένως, οι φοιτητές είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ μιας έκθεσης και μια τελικής εργασίας, αλλά η επιλογή της έκθεσης καταργήθηκε.

Ο δρ Τόμας Λάνκαστερ, καθηγητής πληροφορικής στο Imperial College του Λονδίνου, γνωστός για την έρευνά του σχετικά με την ακαδημαϊκή ακεραιότητα, την αντιγραφή και τη λογοκλοπή, δήλωσε ότι τώρα το «παιχνίδι» αλλάζει από πολλές απόψεις.

«Είναι σίγουρα ένα σημαντικό σημείο καμπής στην εκπαίδευση και τα πανεπιστήμια πρέπει να κάνουν μεγάλες αλλαγές. Πρέπει να προσαρμοστούν μάλλον νωρίτερα παρά αργότερα για να διασφαλίσουν ότι οι φοιτητές αξιολογούνται δίκαια, ότι όλοι ανταγωνίζονται με ισότιμους όρους και ότι εξακολουθούν να έχουν τις δεξιότητες που χρειάζονται μετά το πανεπιστήμιο».

Επειδή το ChatGPT είναι ικανό να βρει αμέτρητους πρωτότυπους συνδυασμούς λέξεων, ο Λάνκαστερ δήλωσε ότι θα είναι πιο δύσκολο να εντοπιστεί και να αποδειχθεί η λογοκλοπή.

Ωστόσο, το ChatGPT δεν είναι αλάνθαστο.

«Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με το ChatGPT είναι ότι δίνει με μεγάλη αυτοπεποίθηση, ψευδείς απαντήσεις», τόνισε ο Μάικλ Γούντριτζ, διευθυντής έρευνας τεχνητής νοημοσύνης στο Ινστιτούτο Alan Turing στο Λονδίνο. «Δεν ξέρει τι είναι αλήθεια και τι ψέμα. Δεν γνωρίζει τον κόσμο. Δεν πρέπει να το εμπιστεύεστε απολύτως. Πρέπει να ελέγχετε αυτά που λέει».

Το ChatGPT έκανε και το επίσημο ντεμπούτο του στην επιστημονική βιβλιογραφία. Όπως αναφέρει το «Nature», τουλάχιστον τέσσερα επιστημονικά άρθρα που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, αναφέρουν το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης ως συν-συγγραφέα. Οι συντάκτες περιοδικών, οι ερευνητές και οι εκδότες συζητούν τώρα για τη θέση τέτοιων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στη δημοσιευμένη επιστημονική βιβλιογραφία.

Τι απαντά η OpenAI

Ο Σαμ Άλτμαν – ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI – δήλωσε ότι η εταιρεία θα αναπτύξει εργαλεία για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να εντοπίζουν περιπτώσεις λογοκλοπής. Τόνισε ωστόσο, ότι η δημιουργία εργαλείων που θα εντοπίζουν με ακρίβεια την λογοκλοπή είναι θεμελιωδώς αδύνατη και σύστησε στα σχολεία και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να αποφεύγουν να βασίζονται σε εργαλεία ανίχνευσης λογοκλοπής.

ΠΗΓΗ: NYT, The Hill, Guardian, Forbes, Nature

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών, π. F-4 Phantom II πιστοποιεί επίσημη ανακοίνωση. Συνεχίζονται οι έρευνες για...

ΕΛΛΑΔΑ

Πυροβολισμοί έπεσαν τα μεσάνυχτα στο Μενίδι, χωρίς να σημειωθεί κάποιος τραυματισμός. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., από αστυνομικούς της Ο.Π.Κ.Ε. συνελήφθησαν δύο άνδρες, ηλικίας...

ΕΛΛΑΔΑ

Λίγο μετά τις 12:00 το μεσημέρι τα τρακτέρ βγαίνουν στην Εθνική Οδό Λάρισας – Καρδίτσας, όπως προανήγγειλε ο Πρόεδρος Αγροτικού Συλλόγου Καρδίτσας, Κώστας Τζέλλας...

ΕΛΛΑΔΑ

Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη στο Ιόνιο, μετά την πτώση μαχητικού αεροσκάφους F-4 με δύο χειριστές της 338 Μοίρας «Άρης», ανοιχτά του αεροδρομίου...