Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

Γ. Περιβολιώτης, Δικαστικός Εμπειρογνώμων στην ΕΡΤ για τα Τέμπη: Δεν βρήκα νομοθεσία πυρασφάλειας για τα τρένα

Τα χρόνια προβλήματα του ελληνικού σιδηρόδρομου τα έχουμε επισημάνει και κοινοποιήσει σε όλους τους αρμόδιους φορείς και «αφού δεν υπάρχουν συστήματα ασφαλείας, κάποια στιγμή θα γίνει το λάθος, θα γίνει», αναφέρει στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ, ο κ. Γιώργος Μανώλης, μηχανοδηγός, ενώ ο κ. Γιώργος Περιβολιώτης, Δικαστικός Εμπειρογνώμων τονίζει ότι όλοι οι διάλογοι πριν το δυστύχημα στα Τέμπη που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, «όλες οι συμπεριφορές, οι ενέργειες έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, τον ανθρώπινο παράγοντα, που δεν είναι η αιτία του δυστυχήματος, αλλά η αφορμή».

«Δεν εξασφαλίζεται (από ανθρώπινο παράγοντα) η ασφάλεια ενός μέσου όπως είναι το τρένο. Πως θα έπρεπε να εξασφαλιστεί; Δεν θα πω κάτι καινούργιο. Το έχουν πει ήδη οι εργαζόμενοι πολύ καιρό πριν, με ανακοινώσεις. Έπρεπε να υπάρχουν οι αυτόματες ασφαλιστικές πλέον δικλείδες, δηλαδή δικλείδες οι οποίες δεν έχουν να κάνουν μόνο με τον ανθρώπινο παράγοντα, αλλά ενεργούν από μόνες τους, έτσι ώστε εάν υπάρξει το πρόβλημα, το λάθος, οι λάθος κινήσεις του όποιου σταθμάρχη και των όποιων επιθεωρητών να είναι σε θέση, είτε να αποτρέψουν είτε να περιορίσουν τα αποτελέσματα αυτών των λαθών», επισήμανε ο Δικαστικός Εμπειρογνώμων.

Μία άλλη παθογένεια που έφερε στο φως ο κ. Περιβολιώτης είναι ο φωτισμός ασφαλείας και απεγκλωβισμού. «Υπήρχε διαδικασία απεγκλωβισμού αυτών των ανθρώπων; Μετά έψαξα και κάτι παραπάνω. Δεν βρήκα νομοθεσία πυρασφάλειας για τα τρένα και για τις σήραγγες».

Γ. Μανώλης, μηχανοδηγός: Να υπάρξουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου

Ο κ. Μανώλης διευκρίνισε ότι «είναι πολύ πιθανό και συμβαίνει να μιλήσεις και με τον συνάδελφο που είναι απέναντι. Έτσι για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Ο σιδηρόδρομος πως δουλεύει αυτή τη στιγμή; Βασιζόμενος πάνω στον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, ο οποίος πρέπει να τηρείται από όλους αυστηρά και απαρέγκλιτα. Από ‘κει και πέρα καταλαβαίνετε ότι μετά από αυτό το γεγονός υπάρχει μια επιπλέον ανασφάλεια και μια υποχώρηση στις σχέσεις εμπιστοσύνης που μπορεί να υπάρχουν αυτή τη στιγμή και μεταξύ όσων συνεργαζόμαστε στο σιδηρόδρομο».

Αναφορικά με τον χρόνο επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, υπογράμμισε: «Θα πρέπει τουλάχιστον μέχρι να υλοποιηθούν όλα αυτά τα οποία δεν έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα, κατά την άποψή μας, τουλάχιστον να υπάρξουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις πια. (…) Και δεύτερον, πώς θα λειτουργήσουμε μέχρι τότε ώστε να αισθανθούμε και εμείς οι μηχανοδηγοί και το υπόλοιπο προσωπικό ασφαλείς;».

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΙΕΘΝΗ

Μια από τις μεγαλύτερες απεργίες των τελευταίων δεκαετιών βιώνει σήμερα (27.03.2023) η Γερμανία, αφού έχουν τραβήξει χειρόφρενο τρένα και λεωφορεία, ενώ παράλληλα δεν λειτουργεί...

ΕΛΛΑΔΑ

“Αν λέμε για το Μάτι περί αυθαιρέτων και πολεοδομικών θεμάτων που δυσχέραιναν την απομάκρυνση κατοίκων, τότε για την Κινέτα τι να πούμε; Και παρ´...

ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ζητήσει “εξηγήσεις” από τις λιβυκές αρχές μετά το συμβάν στο οποίο ενεπλάκη το λιμενικό της χώρας αυτής, που κατηγορείται ότι...

ΕΛΛΑΔΑ

Ολοκληρώθηκε σήμερα, Δευτέρα, η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή σε πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, συνολικά υποβλήθηκαν...