Κυκλάδες: Η χαμηλή κίνηση το μεγαλύτερο εμπόδιο αξιοποίησης των αεροδρομίων Σύρου, Πάρου, Νάξου, Μήλου

Προτεραιότητα αποτελεί για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΣΥΠ) η αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, που εμφανίζουν μικρότερη επιβατική κίνηση σε σχέση με τους 14 αερολιμένες οι οποίοι έχουν παραχωρηθεί στη Fraport Greece.

Αυτό φυσικά δε μπορεί να συμβεί όσο αυτά τα αεροδρόμια ανήκουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την κρατική διαχείριση γι αυτό και εντός του 2022 αναμένεται συνολική μελέτη προκειμένου να προχωρήσει το σχέδιο παραχώρησής τους, εφόσον βέβαια κάτι τέτοιο καταστεί εφικτό. 

Το στοίχημα της προσέλκυσης επενδυτών για τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια δεν είναι εύκολο, δεδομένου ότι απαιτούνται κατ’ ελάχιστον 300.000 επιβάτες ετησίως, προκειμένου ένας αερολιμένας να είναι κερδοφόρος. Στις Κυκλάδες, εκτός από τα διεθνή αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης τα οποία έχουν περάσει στη διαχείριση της Fraport και έχουν αναβαθμιστεί πλήρως, κανένα άλλο από τα υπόλοιπα αεροδρόμια δεν παρουσιάζει σε καμία περίπτωση τόσο υψηλούς δείκτες κίνησης. 

Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη, κανένα αεροδρόμιο των Κυκλάδων δεν έχει κίνηση άνω των 100.000 επιβατών ανά έτος κι αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για την αξιοποίησή τους. Τα αεροδρόμια της Νάξου, της Πάρου και της Μήλου βρίσκονται στην κατηγορία των 30.000 έως 100.000 επιβατών, ενώ το αεροδρόμιο της Σύρου είναι ο ουραγός των Κυκλάδων με επιβατική κίνηση κάτω των 30.000 ταξιδιωτών. 

Θεωρείται δεδομένο όταν αν δεν υπάρξει επέκτασης των εν λόγω αεροδρομίων προκειμένου να αποκτήσουν την ικανότητα υποδοχής μεγαλύτερων αεροσκαφών και διεθνών πτήσεων, είναι σχεδόν αδύνατο να ανέβουν επίπεδο στην επιβατική κίνηση. 

Σε πανελλαδικό επίπεδο για τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, κίνηση άνω των 100.000 επιβατών εμφανίζουν τα αεροδρόμια της Καλαμάτας, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καρπάθου. Κατά την ίδια κατηγοριοποίηση, από 30.000 έως 100.000 επιβάτες διακινούνται τα αεροδρόμια σε Λήμνο, Ιωάννινα, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Ικαρία και Κύθηρα, με τα υπόλοιπα (Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος, Κοζάνη) να έχουν λιγότερους από 30.000 ταξιδιώτες.

Πηγή: cyclades24.gr