Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Νέα πλοία και δρομολόγια για Κυκλάδες  

Με το 2023, νέες προβλέψεις και σχέδια έρχονται από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για μια άκρως καλή θερινή σεζόν πριν ακόμα μπει καλά καλά η άνοιξη! Τόσο καλή μάλιστα θέλουν να είναι που μέχρι και νέα πλοία δρομολογούνται προς την εξυπηρέτηση κοινού, εντίνοντας έτσι τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους εμπλεκόμενους. Συγκεκριμένα, νέα ταχύπλοα ρίχνονται στην “μάχη” στις γραμμές που αφορούν τις Δυτικές Κυκλάδες αλλά και αυτές από την Κρήτη προς Κυκλάδες.

Δύο νέα πλοία συμβατικού τύπου και Νορβηγικής προέλευσης εντάσσονται στα δρομολόγια για τις Δυτικές Κυκλάδες, τα οποία προσαρτήθηκαν πρόσφατα στις αντίστοιχες ακτοπλοϊκές εταιρείες. Η πρώην Aegean Speed Lines και νυν Aegean Sea Lines, που ανήκει στον όμιλο Ευγενίδη, αγόρασε από τη νορβηγική εταιρεία Viking Line, το συμβατικό επιβατηγό οχηματαγωγό “Rosella,” ενώ το κόστος αυτού ανήλθε στα 11,25 εκατομμύρια ευρώ. Το πλοίο “Rosella,” αφού πάρει ελληνική σημαία, θα συνεχίσει την λειτουργία του σε γραμμές των Δυτικών Κυκλάδων όπου προηγουμένως εξυπηρετούνταν από ταχύπλοα του Ομίλου Ευγενίδη. Με έτος ναυπήγησης το 1980, το  “Rosella” μπορεί να φιλοξενήσει 1.530 επιβάτες αλλά και να μεταφέρει 340 ΙΧ, ενώ αποτελεί ένα πλοίο πολύ καλά συντηρημένο. Το εν λόγω πλοίο αναμένεται να ανταγωνιστεί το “Διονύσιος Σολωμός” που εξυπηρετεί επί μονίμου βάσης την αντίστοιχη γραμμή τα τελευταία χρόνια, εκ μέρους της ακτοπλοϊκής εταιρείας Zante Ferries.

Όπως μας ενημέρωσε η ομάδα του ferry route, tο δεύτερο πλοίο που θα δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες ώστε να καλύψει “ενδεχόμενα” κενά, αποτελεί το μέχρι πρόσφατα συμβατικό νορβηγικό πλοίο “Color Vicking” σε κτήση πλέον της εταιρείας SeaJets. Το πλοίο που μέχρι πρόσφατα εξυπηρετούσε δρομολόγια στη Νορβηγία, κατασκευάστηκε το έτος 1985. Έχει 134 μέτρα μήκος, 24,6 μέτρα πλάτος, 5,65 μέτρα βύθισμα, και δυνατότητα πλεύσης 19,5 κόμβους, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει 1.720 επιβάτες και να μεταφέρει 170 αυτοκίνητα. 

Όπως κάθε χρόνο, φυσικά αναμένεται να δρομολογηθούν και ταχύπλοα πλοία προς εξυπηρέτηση των Δυτικών Κυκλάδων κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. 

Επίσης έντονος ανταγωνισμός προβλέπεται όσον αφορά την γραμμή Κρήτη- Κυκλάδες, η οποία εκτείνεται μέχρι το λιμάνι του Πειραιά. Συγκεκριμένα, η ακτοπλοϊκή εταιρεία Fast Ferries, αλλάζει για το 2023 και τοποθετεί το ταχύπλοο “Thunder,” από την μέχρι τώρα γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς, στην γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ιος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς και Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ιος – Θήρα – Ηράκλειο. 

Αντιθέτως, το ταχύπλοο “Santorini Palace” από τις Μινωικές Γραμμές, θα συνεχίσει να εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος -Πάρος – Νάξος – Θήρα – Ηράκλειο – Θήρα – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς, ενώ θα λειτουργεί συμπληρωματικά με το πλοίο “Thunder” της Fast Ferries. Σύμφωνα λοιπόν με αυτό, την ημέρα που το “Thunder” θα κατεβαίνει από το λιμάνι του Πειραιά προς το Ηράκλειο, το “Santorini Palace” θα “ανεβαίνει” από το Ηράκλειο προς τις Κυκλάδες και τον Πειραιά, αλλά και αντίστροφα.

Επιπλέον, η εταιρεία Seajets, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, θα συνεχίσει να εκτελεί δρομολόγια της εν  λόγω γραμμής με τα πλοία της “ Naxos Jet” και “Power Jet,”  ενώ παράλληλα βάζει στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο και το πλοίο “Rapidlink Jet” επιπροσθέτως.

Η εταιρεία Panellenic Lines, μέλη της οποίας αποτελούν ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης, ο όμιλος Καράτζη, και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου, δρομολογεί το ταχύπλοο “Santa Irini” στην γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη, ενώ φήμες θέλουν να συνδέεται πιθανόν και με άλλα τριγύρω νησιά όπως η Φολέγανδρος, η Ανάφη, κλπ. Το εν λόγω πλοίο, με έτος ναυπήγησης το 1997, αγοράστηκε στα μέσα Μαΐου και ύψωσε ελληνική σημαία έπειτα από τις αναγκαίες μετασκευές. Το “Santa Irini” μπορεί να φιλοξενήσει 750 επιβάτες και να μεταφέρει 180 ΙΧ.

Τέλος, ένα ακόμα πλοίο αγοράστηκε μέσα στο έτος 2022 και αναμένεται να προστεθεί στην γραμμή της Ραφήνας. Ο λόγος για το πλοίο “Andros Queen” της ακτοπλοϊκής Golden Star Ferries, το οποίο αποκτήθηκε από την Ιαπωνία τον Μάρτιο του προηγούμενου έτους. Αυτή την στιγμή το “Andros Queen” βρίσκεται στο Πέραμα, και σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, τον Απρίλιο του 2023, θα δρομολογηθεί στα απογευματινά δρομολόγια Ραφήνα – Ανδρος – Τήνος – Μύκονος. 

 

 

 

Πηγή: cyclades24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Νάξος: Ακυρωμένη και η απογευματινή πτήση της Olympic Air – Προσγειώθηκε με δυσκολία η Sky Express Προβλήματα στην έλευση των αεροσκαφών στη Νάξο, δημιούργησαν...

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Προσάραξη Ι/Φ σκάφους στην Κύθνο Τις απογευματινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Κύθνου, για προσάραξη ιστιοφόρου σκάφους με τρεις (03) επιβαίνοντες, σε...

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Το πέπλο της Αφρικάνικης σκόνης πάνω από τη Νάξο – Δείτε το πλούσιο φωτορεπορτάζ του Cyclades24 Καλυμμένη από ένα πέπλο αφρικανικής σκόνης ξύπνησε και...

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Νάξος: Επέστρεψε στην Αθήνα η πτήση της Olympic Air εξαιτίας της χαμηλής ορατότητας Το δρόμο της επιστροφής προς το “Ελ. Βενιζέλος” από τη Νάξο,...