Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μ. Βορίδης στο Πρώτο: Το όριο ηλικίας στις μετατάξεις δεν εφαρμόστηκε στον ΟΣΕ ποτέ – Απολυτήριο Λυκείου και 3μηνη εκπαίδευση για να γίνεις σταθμάρχης (audio)

«Για μερική και επιλεκτική απεικόνιση της αλήθειας, το οποίο ισοδυναμεί με ψέμα» έκανε λόγο ο Υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, κληθείς να σχολιάσει στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, το δημοσίευμα της εφημερίδας Αυγή που μιλάει για εκ των υστέρων μεθοδευμένη συγκάλυψη της μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη της Λάρισας.

«Η κίνηση του συγκεκριμένου ανθρώπου γίνεται μέσα από το σύστημα κινητικότητας, το οποίο είναι ένας νόμος, ο οποίος ψηφίστηκε το 2016 και αφορά συνολικά την κινητικότητα των εργαζομένων στο Δημόσιο. Η κινητικότητα μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Μπορεί να γίνει με αποσπάσεις, μπορεί να γίνει με μετατάξεις. Τα όρια ηλικίας δεν εφαρμόστηκαν στον ΟΣΕ ποτέ για καμία μετάταξη, η οποία έχει γίνει στον ΟΣΕ. Ποτέ. Όχι τώρα. Ποτέ. Σύστημα κινητικότητας, μετατάξεις σταθμαρχών το 2016, καμιά τριανταριά, όλοι πάνω από 55 χρόνων. Δεύτερη ειδική διάταξη για ενδο-υπουργική κινητικότητα το 2017, μετατάξεις σταθμαρχών, σχεδόν όλοι πάνω από το όριο ηλικίας, το οποίο να θυμίσω τότε, το μόνο όριο ηλικίας που υπήρχε ήταν το 28. Επομένως, στον ΟΣΕ όριο ηλικίας στις μετατάξεις δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ» ανέφερε ο κ. Βορίδης.

Ο κανονισμός του ΟΣΕ που υπήρχε από το 2012, άλλαξε το 2022 με την υπουργική απόφαση του Κώστα Καραμανλή. «Αλλάζει ολόκληρος ο κανονισμός, δεν αλλάζει ένα άρθρο, προστίθεται για πρώτη φορά άρθρο περί μετατάξεων, γιατί μέχρι τότε δεν υπήρχε κανένα άρθρο στον κανονισμό για τις μετατάξεις, το οποίο λέει κάποιες προϋποθέσεις για την κατάσταση σωματικής υγείας και πράγματι εξαιρεί από τις μετατάξεις ρητώς το όριο ηλικίας, ενδεχομένως για τη νομική πληρότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βορίδης.

Ερωτηθείς αν είναι φωτογραφικό αυτό, ο κ. Βορίδης δήλωσε «να πεις ότι κάνω φωτογραφική διάταξη στον κανονισμό, την ώρα που έχει σηκώσει ο Οργανισμός 18 θέσεις με τους οποίους ζητάει να κινηθούν για σταθμάρχες 18 και εκφράζουν ενδιαφέρον δύο- συνήθως τα λεγόμενα ρουσφέτια τα κάνουμε όταν υπάρχει αυξημένη ζήτηση για μία θέση και δεν ξέρουμε ποιον να πρωτοβάλουμε και εκεί κινητοποιούνται διάφοροι μηχανισμοί για να πεις ότι κάποιος ας πούμε θα καταλάβει μια θέση η οποία είναι περιζήτητη- εδώ είναι 18 κενές θέσεις και υπάρχει ενδιαφέρον από δύο. Ποιο ρουσφέτι;»

Σε σχέση με το πώς ο συγκεκριμένος άνθρωπος έφτασε να καλύπτει την θέση του σταθμάρχη, αναφορικά με τα προσόντα του, ο κ. Βορίδης ξεκαθάρισε τι απαιτείται για να γίνει κανείς σταθμάρχης.

« Ένα απολυτήριο λυκείου. Μια τρίμηνη εκπαίδευση. Κάποιες εξετάσεις οι οποίες οδηγούν σε πιστοποίηση. Άπαξ και πάρει την πιστοποίηση ένας με απολυτήριο λυκείου μετά από αυτή την τρίμηνη εκπαίδευση και πιστοποιηθεί είναι σταθμάρχης. Γιατί; Διότι σε τελευταία ανάλυση, κακά τα ψέματα, ο χειρισμός ο οποίος εδώ απαιτείται, είναι ένας σχετικά απλός χειρισμός, κρίσιμος μεν, αλλά σχετικά απλός από πλευράς δηλαδή τεχνικών γνώσεων. Είναι δύο γραμμές, ένα τρένο που ανεβαίνει, ένα τρένο που κατεβαίνει, σε κάποιο χρονικό σημείο οι γραμμές αυτές γίνονται μονές, πρέπει να περάσει το ένα τρένο και να ανέβει το άλλο τρένο. Γι’ αυτό γίνεται μετακίνηση των κλειδιών. Υπάρχει πίνακας ο οποίος λειτουργεί και ειδοποιεί. Υπάρχουν συστήματα ειδοποιήσεων που λειτουργούν. Επομένως με αυτό τον τρόπο λειτουργούν και λειτούργησαν τα τρένα επί δεκαετίες με μετακινήσεις συρμών καθημερινές προφανώς, χωρίς να προξενούνται ατυχήματα. Θέλω να πω ότι εδώ το στοιχείο της εγκληματικής αμέλειας του συγκεκριμένου δεν μπορεί να βγει από την εξίσωση» τόνισε ο κ. Βορίδης.

Σε σχέση με την σωματική ικανότητα και το όριο ηλικίας, αυτή τη στιγμή, ανέφερε ο υπουργό, οι άνθρωποι οι οποίοι είναι σταθμάρχες «είναι προφανώς πολύ πάνω από την όριο ηλικίας διορισμού του προϋφισταμένου, των 28 ετών ή των 42, διότι το όριο ηλικίας του διορισμού δεν είναι όριο αφυπηρέτησης».  «Όριο αφυπηρέτησης θα ήταν αν είχαμε μια διάταξη που έλεγε ότι κάποιος πάνω από 50 χρονών δεν μπορεί να είναι σταθμάρχης. Τέτοια διάταξη δεν υπάρχει και δεν υπήρξε ποτέ» υπογράμμισε ο κ. Βορίδης.

Όσο αφορά στο ζήτημα του ορίου ηλικίας, εξήγησε ο ίδιος, υπήρχε μία υπουργική απόφαση, η οποία ρύθμιζε το όριο ηλικίας των νεοπροσλαμβανομένων. «Και μάλιστα το όριο ηλικίας δεν είναι αυτό που λέει ο κ. Ραγκούσης τα 48, είναι τα 28. Αυτό όμως είναι ένα όριο για την πρόσληψη. Με δυο λόγια, κάποιος που είναι 29 δεν μπορεί να προσληφθεί. Κάποιος ο οποίος είναι 27, 26 μπορεί να προσληφθεί. Δεν έχει να κάνει με το όριο εργασίας. Το όριο δεν ισχύει για τους μετατασσόμενους και δεύτερον, δεν είναι όριο εργασίας. Δεν είναι δηλαδή ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν δουλεύουν μετά τα 28 ή μετά τα 42. Δουλεύουν μέχρι τα 67. Δεν προσλαμβάνονται εάν είναι μεγαλύτεροι από 28 ή τώρα που είναι 42» ξεκαθάρισε ο κ. Βορίδης.

«Εάν με ρωτάτε πού κυρίως και πού πρωτίστως βρίσκονται τα αίτια του δυστυχήματος, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι υπάρχει ατομική ευθύνη και ατομική υπαιτιότητα του συγκεκριμένου. Κακά τα ψέματα, θα συζητήσουμε για την τηλεματική, θα συζητήσουμε για την αυτοματοποίηση, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα τρένα, δεκάδες τρένα εκτελούσαν τα δρομολόγια όχι μόνο στην Ελλάδα, σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου με αυτό το σύστημα. Λοιπόν, προφανώς εδώ έχουμε ένα δραματικό σφάλμα, το οποίο στοίχισε αυτές τις ανθρώπινες ζωές. Από εκεί και πέρα ανοίγει μία περαιτέρω συζήτηση, η οποία έχει να κάνει με το αν έπρεπε να υπάρχει δεύτερος άνθρωπος εκεί, που φαίνεται ότι έπρεπε, αν δεν ήταν ο άνθρωπος αυτός εκεί γιατί δεν ήταν, το ποιος είναι ο εποπτικός μηχανισμός για να δούμε αν οι άνθρωποι βρίσκονται στη θέση τους και ανοίγει και πιο διευρυμένα πια η συζήτηση για το τι γίνεται με τον εκσυγχρονισμό των τρένων, με την ψηφιοποίησή του, με τα αυτοματοποιημένα συστήματα. Όλα αυτά είναι μία συζήτηση η οποία ορθώς και καλώς διεξάγεται και συνδέεται, εν τη ευρεία έννοια όμως, με την αναζήτηση των αιτίων αυτής της φοβερής τραγωδίας» δήλωσε ο Υπουργός.

Για την πολιτική αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει σε σχέση με την επιστολή του πρωθυπουργού προς τον κ. Ντογιάκο, ο κ. Βορίδης, ανέφερε «οι υπερβολές κάθε φορά στο δημόσιο λόγο δεν κάνουν καλό, ακόμα και όταν οι στιγμές είναι συναισθηματικά φορτισμένες». «Από τους πολιτικούς, περιμένει κανένας αυτοσυγκράτηση και σε συναισθηματικό επίπεδο.  Γιατί οι δηλώσεις και τοποθετήσεις των πολιτικών έχουν κάποιο συνέπειες; Αν ο πρωθυπουργός δεν κάνει τίποτε, η κριτική, δεν κάνει τίποτε. Αν κάνει μια επιστολή που λέει ότι εγώ θέλω να διερευνηθεί στον ύψιστο δυνατό βαθμό αυτή η υπόθεση, θέλω να ληφθούν υπόψη στοιχεία τα οποία εν πάση περιπτώσει εμείς θα συγκεντρώσουμε και θα τα θέσουμε υπόψη σας και θέλω αυτά τα στοιχεία και αυτή η υπόθεση να διερευνηθεί γρήγορα και σε βάθος, κάνει παρέμβαση στη δικαιοσύνη. Αν δεν τα πει αυτά, αδιαφορεί και θάβει το θέμα. Δηλαδή δεν βρίσκει πια την αντιπολίτευση κανείς. Εδώ είναι ό, τι και να πεις, φταις» προσέθεσε ο κ. Βορίδης.

Αναφορικά με την εκ νέου υποψηφιότητα του παραιτηθέντος Κώστα Καραμανλή, στις επερχόμενες εκλογές, ο κ. Βορίδης σχολίασε «η αντικειμενική πολιτική ευθύνη δεν μπορεί κάποιον να τον οδηγήσει σε αποκλεισμό από τα ψηφοδέλτια».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Πέφτει σήμερα η αυλαία στη δίκη για την υπόθεση του βιασμού και της εκπόρνευσης του 12χρονου κοριτσιού στον Κολωνό. Οι δικαστές καλούνται να αποφανθούν για την ενοχή...

ΕΛΛΑΔΑ

Το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο αναμένεται σήμερα, μετά από διαδικασία 14 μηνών, περίπου 100 συνεδριάσεις, την εξέταση περίπου 60 μαρτύρων, την αξιολόγηση των θέσεων της...

ΕΛΛΑΔΑ

Συνεχίζονται σε πανελλαδική κλίμακα οι εξορμήσεις από τις Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ) του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) με διενέργεια δωρεάν rapid test για όλους τους...

ΕΛΛΑΔΑ

Σήμερα Παρασκευή, 29 Μαρτίου, (Β’ Χαιρετισμοί) σύμφωνα με το εορτολόγιο τιμάται η μνήμη των Μάρκου επισκόπου Αρεθουσίων, Μαρτύρων Κυρίλλου διακόνου και των συν αυτοίς παρθένων και ιερωμένων. Δεν υπάρχει κάποιο γνωστό όνομα που να γιορτάζει σήμερα. Άγιος...