Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή του πιο ισχυρού και πιο σπορτίφ Hyundai i10 με τους 100 ίππους

To Hyundai i10 N-Line έχει ακριβώς το ίδιο μήκος και ακριβώς την ίδια ιπποδύναμη που είχε κάποτε το Peugeot 106 Rallye. Παρότι φυσικά δεν υφίσταται καμία σύγκριση, διότι το κορεάτικο είναι πιο τεχνολογικά προηγμένο και εξευγενισμένο και το γαλλικό πολύ πιο ωμό στην ουσία της ύπαρξής του και φτιαγμένο πάνω στη θεϊκή του ανάρτηση, ο παραλληλισμός γίνεται για να φανεί ότι το πνεύμα του μικρού σπορ αυτοκινήτου (του παλιού GTi) υπάρχει, ακόμα, κάπως αμυδρά.

Είναι μια εποχή που τα μικρά αυτοκίνητα φτάνουν στο τέλος του δρόμου, διότι στις αγορές του δυτικού κόσμου δεν προσφέρουν μεγάλο περιθώριο κέρδους στις αυτοκινητοβιομηχανίες, και η περαιτέρω εξέλιξή τους για να καλύψουν την αυστηρή νόρμα ρύπων Euro7 του 2025 οδηγεί τους κατασκευαστές στο συμπέρασμα ότι δεν αξίζει ο κόπος, δηλαδή η επένδυση.

Αντίθετα, ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV των 40+ χιλιάδων ευρώ έχει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, αδιαφορεί για τις νόρμες ρύπων των θερμικών, και είναι φυσικά πάνω στο τρένο της επόμενης μέρας της αυτοκίνησης όπως αυτή προσδιορίζεται από τις εξελίξεις. Άρα, χρειάζεται μια συνειδητή υπέρβαση για να βγάλεις, και να εξελίσσεις, ένα μικρό αυτοκίνητο σήμερα.

Η Hyundai κάνει την υπέρβαση αυτή με το i10, όπως και η Suzuki με το Ignis, και πρέπει να πούμε ότι και τα δύο είναι αξιολάτρευτα αυτοκίνητα που σου φτιάχνουν την καθημερινότητα. Μπορεί να μην καίει όσο λίγο θα ήλπιζε κανείς με το τρικύλινδρο μοτέρ του, καθώς η μέση κατανάλωση αυτής της έκδοσης κυμάνθηκε στα 6,7 lt/100 km, αλλά είναι καλοφτιαγμένο και ευχάριστο σε όλες του τις πτυχές: από τη διαβίωση στο εσωτερικό, μέχρι την άνεση στην πόλη, ακόμα και με την ικανότητά του να ταξιδεύει ξεκούραστα.

Hyundai i10: Η ανανέωση

Το μικρότερο μέλος της κορεατικής γκάμας βρισκόταν ήδη 4 χρόνια στην αγορά πριν έλθει αυτή η ανανέωσή του, που του έδωσε λίγη φρεσκάδα ακόμη. Οι παρεμβάσεις της έχουν γίνει ελαφρώς στη φαρδιά μάσκα και στα φωτιστικά σώματα (με φώτα LED εμπρός και πίσω, όπου διαμορφώνουν μια τοξοειδή φωτεινή “υπογραφή”), με μικρές αλλαγές επίσης στους δύο προφυλακτήρες και με την προσθήκη νέων σχεδίων για τις ζάντες και νέων χρωμάτων για το αμάξωμα.

Εσωτερικά, οι αλλαγές εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στην ψηφιοποίηση του πίνακα οργάνων με μια LCD οθόνη 4,2 ιντσών, που συνδυάζεται με την οθόνη 8,0’’ στο κέντρο του ταμπλό για τα πολυμέσα και τη συνδεσιμότητα του smartphone μέσω των ασύρματων Apple CarPlay και Android Auto.

Επίσης, η οθόνη επιδέχεται πλέον Over-the-Air ανανεώσεις του λογισμικού, έχει αναβαθμισμένο σύστημα Bluelink και eCall δεύτερης γενιάς. Τέλος, οι θύρες USB εμπρός και πίσω είναι πλέον τύπου C.

Όσο για τους χώρους, είναι λίγο-πολύ αναμενόμενοι για την κατηγορία, με όσο διάστημα χρειάζεται για τέσσερις επιβάτες στα 2,42 μέτρα ανάμεσα στους άξονές του, και με 252 λίτρα για τις αποσκευές- που είναι καλός αριθμός. Φτάνει στα 1.050 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.

Hyundai i10 N-Line: Οι σπορ προσθήκες

Τώρα ο ειδικός, σπορ εξοπλισμός της έκδοσης N-Line συμπληρώνει το φρεσκάρισμα του i10 με αρκετές προσθήκες από τον τομέα Ν της Hyundai. Η πιο σπορτίφ αυτή έκδοση έχει, κατ’ αρχήν, τρεις κόκκινες πτυχώσεις την κυψελοειδή γρίλια, και μαζί το logo N-Line – το οποίο επίσης συναντάμε και στα φτερά των εμπρός τροχών.

Αλλαγμένοι είναι και οι αεραγωγοί του εμπρός προφυλακτήρα που φιλοξενούν τα προβολάκια ομίχλης, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας αυτής της σπορτίφ έκδοσης έχει τροποποιημένο σχέδιο που ενσωματώνει το διαχύτη και μαζί τη διπλή απόληξη της εξάτμισης – η οποία είναι ίσως το πιο σπορτίφ σκληροπυρηνικό στοιχείο της έκδοσης N-Line. Τέλος, νέου σχεδίου και αποκλειστικές είναι και οι techno ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Διασχίζοντας τις πόρτες, οι παρεμβάσεις του τομέα Ν στο εσωτερικό έχουν να κάνουν με τις λεπτομέρειες κόκκινου χρώματος στους αεραγωγούς του ταμπλό, στις ραφές και αλλού, καθώς και χρωμίου στον επιλογέα και στα πεντάλ.

Η σημαντικότερη παρέμβαση έχει να κάνει με τα πιο σπορτίφ καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη, τα οποία διατρέχει μια κόκκινη διαμήκης γραμμή και κοσμεί το έμβλημα Ν.

Hyundai i10 1.0T N Line: Κινητήρας

Ο ζωηρότερος όλων, ο ισχυρότερος κάθε άλλου κινητήρας του i10 είναι ένας χιλιάρης τρικύλινδρος που κάνει peak στους 100 ίππους και στα 172 Nm ροπής, και μπορεί κανείς να τον αποκτήσει μόνο στην έκδοση N-Line. Η ίδια N-Line, από την άλλη, διατίθεται και με τον ατμοσφαιρικό 1.2 λίτρου και 84 ίππων. Οι απλούστερες εκδόσεις έχουν τον ατμοσφαιρικό 1.0 λίτρου και 67 ίππων, που είναι η οικονομική επιλογή του i10.

Η 1.0 Turbo της N-Line με τους 100 ίππους, αντίθετα, είναι η πιο δυναμική, αφήνοντας βάσει επιλογών την κατανάλωση να ξεφύγει κοντά στα 7,0 lt/100km σε μεικτές συνθήκες. Η κλιμάκωση του κιβωτίου 5 σχέσεων έχει γίνει προς αυτόν τον προσανατολισμό, δηλαδή την αξιοποίηση της ζωηράδας του κινητήρα, ο οποίος αποδεικνύεται αρκετά δυνατός για τα δεδομένα -σε συνδυασμό με το βάρος που οριακά ξεπερνά τον έναν τόνο.

Η δυναμική του κινητήρα ξεδιπλώνεται λίγο καλύτερα στις επιταχύνσεις εν κινήσει (ρεπρίζ), παρά στο απόλυτο σπριντ 0-100 km/h που χρειάζεται 10,5 δευτερόλεπτα. Εδώ έρχεται ο εξευγενισμός, που λέγαμε, σχετικά με τα παλιά GTi. Οι ανάγκες περιορισμού της κατανάλωσης και των ρύπων σε σχέση με τα late-90s που δεν υπήρχαν τέτοιου είδους ανησυχίες, έχουν οδηγήσει τους μηχανολόγους σε πιο προσεκτικές ρυθμίσεις και σε προοδευτικότερα μοτέρ με χαλινάρια, που βασίζονται στην επίδραση του Turbo μόλις αυτό τεθεί σε λειτουργία. Που σημαίνει πως χαμηλά το i10 δεν τραβάει, και έπειτα γίνεται ζωηρά προοδευτικό – αλλά ουδέποτε εκρηκτικό.

Hyundai i10 1.0T N Line:Στο δρόμο

Αυτό που είναι, όμως, υπέροχο με αυτή τη γενιά του Hyundai i10 είναι το πόσο απρόσμενα καλά μπορεί να ταξιδέψει. Σχεδόν δεν θα πιστεύετε την ποιότητα της κύλισης στον αυτοκινητόδρομο, την ηχομόνωσή του, τα στοιχεία που του προσδίδουν ικανότητες δρομέα μεγάλων αποστάσεων παρότι δεν είναι αυτός ο προσανατολισμός του.

Η έκδοση N-Line αφήνει μια λίγο σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης (MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω), που κατά συνέπεια κάνει λίγο αισθητές τις κακοτεχνίες του δρόμου, με αντιστάθμισμα λίγο ακριβέστερη οδική συμπεριφορά σ’ έναν στριφτερό δρόμο. Το μπροστινό του έχει καλή κατευθυντικότητα, γεγονός στο οποίο βοηθά και το αρκετά κοφτερό τιμόνι, και μπορεί κανείς όταν το μάθει να το εμπιστευτεί αρκετά για να διασκεδάσει λίγο στο βουνό.

Και πάλι, όμως, δεν είναι καθαρόαιμο Ν, ούτε έχει την παλιά GTi φιλοσοφία. Παραμένει ένα αυτοκίνητο που πρώτα και κύρια οφείλει να είναι άνετο στην αστική καθημερινότητα, και έπειτα να καλύπτει τις επιθυμίες του τριημέρου. Κάνει έναν μηχανικό συμβιβασμό που δεν διακρίνεται, ούτε ρέπει προς την πλευρά της πρόσφυσης ή την πλευρά της άνεσης. Κανένα πρόβλημα.

Εκεί που διακρίνεται το i10 είναι στην σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, καθώς είναι σπάνιο και πολύ ευχάριστο ότι περιλαμβάνει 15 αυτόματα της συστήματα του πακέτου Hyundai Smart Sense. Πέραν του Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) που αναγνωρίζει και προλαμβάνει την πρόσκρουση, διαθέτει και το Lane Following Assist που το κρατά στη λωρίδα κυκλοφορίας, μαζί με μια πλειάδα από προειδοποιήσεις για τα όρια ταχύτητας, για το άνοιγμα της πίσω πόρτας εν κινήσει και πολλά ακόμη.

Hyundai i10 1.0T N Line: Συμπέρασμα

Στο τέλος όλων αυτών, το i10 με το συγκεκριμένο μοτέρ είναι ένα συνολικά και σφαιρικά εξαιρετικό αυτοκίνητο πόλης, όμως απαιτεί αρκετή σκέψη για να αποφασίσει να δαπανήσει κανείς 19.390 ευρώ (με την προσφορά) για να το αποκτήσει. Με το βασικό ατμοσφαιρικό χιλιάρι των 16.190 ευρώ ξέρεις ότι κάνεις συνειδητά μια επιλογή οικονομίας για ένα συμπαθέστατο citycar, αλλά με τον ισχυρότερο κινητήρα και την έκδοση N-Line βρίσκεσαι σε λίγο πιο θολά νερά.

Hyundai i10 N-Line 1.0 T-GDI 100PS

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.0 Turbo / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 5
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 100 ίπποι / 5.500 rpm
  • Ροπή: 172 Nm / 1.500 rpm
  • 0-100 km/h: 10,5 sec
  • Τελική ταχύτητα: 185 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 5,4 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 123 g/km
  • Μήκος: 3,670 m
  • Μεταξόνιο: 2,425 m
  • Βάρος: 1.068 kg
  • Χώρος αποσκευών: 252-1.050 lt
  • Τιμή: 19.390 €

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οι αρχές αυτές έχουν να κάνουν με τη λειτουργικότητα, τη γοητεία, τη χρηστικότητα και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα του νέου SUV της Volvo. Η επιτροπή...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η DFSK ιδρύθηκε το 2003, ως μια κοινοπραξία της της Dongfeng Motor Corporation και του Sokon Group (σήμερα γνωστό ως Seres Group). Η εταιρεία...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Από όποια πλευρά και αν κοιτάξεις το MG4, εντυπωσιάζεσαι. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, συμβαίνει και κάτι ακόμα. Δεν βλέπεις την ώρα να χωθείς πίσω...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Στο πλαίσιο αυτής της νέας συνεργασίας, η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων Silence S04 και των...