Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή της αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής του SUV MG ZS που βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

Για τον “πολιορκητικό κριό” της MG, το οικονομικό και καθόλα αξιόλογο SUV που ακούει στο όνομα ZS, η πολυφωνία των εκδόσεων μακροσκοπικά, απλά αποτελεί μια απόδειξη πως η εταιρεία με το ιστορικό αιωνόβιο όνομα, δεν αστειεύεται. Προς επίρρωσιν της πιο πάνω διαπίστωσης και μετά τις ολοκληρωμένες εκδόσεις με τον turbo κινητήρα του 1,0 λίτρου και το ατμοσφαιρικό 1.500άρι που πλασάρεται ανταγωνιστικά ως προς τις προτάσεις της μικρής κατηγορίας, το αμιγώς ηλεκτρικό ZS είναι απλά το ιδανικό συμπλήρωμα της γκάμας.

Έχοντας ως συγκριτικό πλεονέκτημα τα κοινά μέρη με τις προαναφερθείσες εκδόσεις, το ηλεκτρικό ZS έρχεται να αποτελέσει μια ακόμα αξιόλογη πρόταση. Μην αναρωτιέστε γιατί κάνουμε λόγο για συγκριτικό πλεονέκτημα. Τα κοινά μέρη αμαξώματος και καμπίνας, δίνει ένα πλεονέκτημα στην τσέπη όποιου το επιλέξει μια και προφανώς τιμολογιακά θα είναι πιο προσιτό, οτιδήποτε και αν χρειαστεί να αντικατασταθεί κατά τη διάρκεια της ζωής του αυτοκινήτου.

Προφανώς και άλλο κόστος θα έχει ένα εμπρός αριστερό φτερό για το εξαιρετικό από κάθε άποψη MG4, από ότι το αντίστοιχο ανταλλακτικό του ZS. Οπότε, έχοντας αυτό ως δεδομένο, το λανσάρισμα της EV εκδοχής του τελευταίου, έχει νόημα και μάλιστα πολύ μεγάλο. Εμφανισιακά, τη διαφορά κάνει η “κλειστή” μάσκα εμπρός, που φιλοξενεί και τη θυρίδα φόρτισης του αυτοκινήτου.

Κατά τα άλλα, η απόλυτα ισορροπημένη και αρκούντως καλαίσθητη σιλουέτα του ZS, διατηρείται στο ακέραιο, με μόνη “προσθήκη” τα αεροδυναμικά ένθετα στις ζάντες αλουμινίου, που εξασφαλίζουν λίγο καλύτερα δεδομένα αντίστασης, με μεγάλη αξία όμως για την οικονομία στη χρήση. Ομοίως και στην καμπίνα, όπου η διαφορά θα εντοπιστεί στα ηλεκτρονικά του μοντέλου και τις ενδείξεις της οθόνης που παίζει το ρόλο του πίνακα των οργάνων, όσο και εκείνης που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.

Με δεδομένο πως βάσει των διαστάσεών του, το ZS ανήκει στη B-SUV κατηγορία (πλησιάζοντας στα όρια της αμέσως μεγαλύτερης C-SUV), οι χώροι κρίνονται ως ιδιαίτερα αξιόλογοι. Άνετα θα φιλοξενηθούν τρεις ενήλικοι στο πίσω κάθισμα, ενώ πιο πίσω τους, χωρίς την ανάγκη αφαίρεσης της εταζέρας, οι αποσκευές που βολεύονται μπορούν να είναι έως και 448 λίτρα.

Συνολικά, το θέμα των χώρων για τους επιβάτες, τις αποσκευές αλλά και τα μικροαντικείμενα στην καμπίνα, αποτελεί ένα ακόμα “όπλο στη φαρέτρα” του μοντέλου απέναντι στον ανταγωνισμό, μια και τα δεδομένα επί του συγκεκριμένου τομέα είναι πολύ θετικά. Κάτι που ισχύει και για τις δυνατότητες διασύνδεσης και συνδεσιμότητας, που είναι διαθέσιμες ανεβάζοντας τον πήχη της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου.

Το μοντέλο που είχαμε στη διάθεσή μας, ήταν αυτό με τη μεγάλη μπαταρία των 71 kWh που εξασφαλίζει σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, αυτονομία 440 χιλιομέτρων με μια και μόνο φόρτιση. Αξίζει να σημειώσουμε πως το ZS EV κυκλοφορεί και σε έκδοση με μπαταρία 52 kWh, που ορίζει αυτονομία 320 χιλιομέτρων, η οποία εμφανίζεται με απόδοση ισχύος 177 ίππων- ενώ η “δική μας” προς όφελος της αυτονομίας προφανώς, έχει ισχύ 156 ίππων.

Στο δρόμο, τα παραπάνω μεταφράζονται σε επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα της τάξης των 8,6 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 17 χλμ./ώρα. Τις ημέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας, καταφέραμε να δούμε την αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες (με κλιματισμό σε λειτουργία κατά τις πρωϊνές- μεσημεριανές ώρες) και χωρίς “εκπτώσεις” στη χρήση του γκαζιού, να κυμαίνεται σταθερά πάνω από τα 320 χιλιόμετρα.

Αυτό προφανώς και είναι ένα καλό σημάδι για το μοντέλο που θα κληθεί νομοτελειακά να κάνει και μεγαλύτερες αποστάσεις στην καθημερινότητά του, από το απλό “σπίτι- γραφείο”, μια και δίνει την άνεση στον ιδιοκτήτη να προγραμματίσει ακόμα και ταξίδια με μεγάλη απόσταση από την έδρα. Αξίζει να πούμε πως στο “πλευρό” του οδηγού, είναι και τα προγράμματα οδήγησης του μοντέλου, που μπορούν να παίξουν το ρόλο τους στη διαχείριση του αποθέματος ενέργειας.

Μιλάμε για τα Eco, Normal και Sport που αντίστοιχα επεμβαίνουν στο λογισμικό, αυξομειώνοντας ανάλογα τη ροή της ενέργειας και την κατανάλωση σε πραγματικό χρόνο, ενημερώνοντας ταυτόχρονα και τον οδηγό με την ένδειξη της υπολειπόμενης αυτονομίας στο ταμπλό. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι επιλογές της διαχείρισης της ανάκτησης ενέργειας- με το διακόπτη που αναφέρεται ως KERS.

Έχει το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον η ενασχόληση με τις προαναφερθείσες επιλογές, που δίνουν πρόσβαση στον οδηγό σε όλες τις επιμέρους λειτουργίες που επηρεάζουν την αποδοτικότητα του συνόλου. Στην πράξη τώρα, το ηλεκτρικό ZS είναι ένα εύκολο και αγχολυτικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση. Τα πάντα εξελίσσονται ομαλά και εύκολα, έχοντας στη διάθεση του οδηγού ένα κομψό περιστροφικό διακόπτη για τις τυπικές επιλογές του αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης, πάνω στην κεντρική κονσόλα.

Εδώ, σε αντίθεση με το MG4, υπάρχει και μπουτόν για την εκκίνηση του κινητήρα και κάπως έτσι εξαντλούνται όλα όσα πρέπει να ξέρει κανείς για να κινηθεί με το ηλεκτρικό ZS. Το ελαφρύ τιμόνι κάνει τους ελιγμούς παιχνίδι, ενώ η αμεσότητα της απόκρισης του γκαζιού, είναι η σταθερά που συναντάμε σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και η “πηγή” της διαφορετικότητας που πρέπει να εθελοτυφλείς για να μην βλέπεις ως τεράστιο πλεονέκτημα και επανάσταση σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η αθόρυβη μετακίνηση και η ρύθμιση της ανάρτησης ορίζουν ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες, που αντιμετωπίζουν ένα απρόσμενα πολιτισμένο περιβάλλον με παντελή έλλειψη θορύβου. Σε αυτό παίζει το ρόλο της και η άρτια ποιότητα στη κατασκευή του μοντέλου, με τα ποιοτικά υλικά σε όλες τις επιφάνειες να δίνουν σταθερά την εντύπωση πως είσαι μέσα σε κάτι πιο πολυτελές από ότι “ορίζει” η τιμή του αυτοκινήτου.

Με βάση αυτή, που μετά την “έκπτωση” από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ” ορίζεται στα 32.650 ευρώ, η εικόνα που αποκομίζει κανείς από το αμιγώς ηλεκτρικό ZS, είναι αυτό της πολύ εύστοχης εκδοχής, που αξίζει την προσοχή όλων όσοι βλέπουν “ζεστά” το πέρασμα στη νέα εποχή των μετακινήσεων, αυτή της ηλεκτροκίνησης. Έχεις στα χέρια σου ένα “πράσινο” μοντέλο που κινείται χωρίς εκπομπές CO2 και λοιπών καυσαερίων, ενώ εξασφαλίζει και μια σειρά από προνόμια που δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο.

Η υποστήριξη του Ομίλου Συγγελίδη που έχει την αντιπροσωπεία της MG στην Ελληνική αγορά, είναι ένα αναμφισβήτητο εχέγγυο, το οποίο σφραγίζεται με την 7ετή εγγύηση του αυτοκινήτου. Κλείνοντας να πούμε πως σε ότι αφορά τη φόρτιση, το MG ZS EV έχει onboard φορτιστή 11 kW (άλλο ένα στοιχείο που δείχνει πως δεν υπολείπεται τεχνολογικά απέναντι σε πολύ ακριβότερες και premium προτάσεις) ενώ δέχεται και σύνδεση με ταχυφορτιστή, που περιορίζει το χρόνο της φόρτισης από το 10 έως το 80% σε λιγότερο από 40 λεπτά της ώρας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά– MG ZS EV 71 kWh

Ηλεκτροκινητήρας: Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη

Ισχύς (ίπποι): 156

Ροπή (Nm): 280

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 71,0

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 8,6”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175

Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, kWh/100 χλμ.): 17,8

Αυτονομία (εργοστασιακή σε χιλιόμετρα): 440

Διαστάσεις: (χιλιοστά) ΜxΠxΥ: 4.323×1.809×1.649

Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.581

Βάρος (κιλά): 1.620

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 448

Τιμή: Από 32.650 ευρώ (με την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ”)

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οι πρωτοπόροι στους τομείς της οδηγικής απόλαυσης χωρίς εκπομπές ρύπων και της προοδευτικής αισθητικής στην πολυτελή μεσαία κατηγορία αποκτούν τώρα ακόμα ευρύτερη απήχηση. Πρεμιέρα...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Audi House of Progress είναι μια τεχνολογική έκθεση σε ένα θαυμαστό κλασσικό κτήριο σε έναν από τους πλέον πολυσύχναστους πεζόδρομους στο κέντρο της...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Range Rover Electric θα ανοίξει νέους δρόμους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, της φινέτσας και των πολυτελών ταξιδιών, με τα πρωτότυπα του νέου SUV,...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Τα πρωτότυπα NEV (New Energy Vehicles) που αποκαλύφθηκαν απο τη Nissan, δύο αμιγώς ηλεκτρικά και δύο plug-in υβριδικά, είναι μια κοινή προσπάθεια με την...