Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

ΗΣΑΠ: Το πόρισμα για την τραγωδία «δείχνει» την εταιρία συντήρησης

Κύρια ευθύνη στην εταιρία που έχει αναλάβει τη συντήρηση των γραμμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου της Αθήνας για το τραγικό δυστύχημα που πραγματοποιήθηκε τα χαράματα στις 16 Νοεμβρίου 2021, κατά το οποίο έχασε τη ζωή του ένας 41χρονος εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), αποδίδει σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το πόρισμα των πραγματογνωμόνων που παραδόθηκε πριν από λίγες ημέρες στον εισαγγελέα και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Υπενθυμίζεται ότι το δυστύχημα σημειώθηκε όταν το ειδικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών άρχισε μια τρελή πορεία από το Μαρούσι προς τον Πειραιά χωρίς να μπορεί να σταματήσει, καθώς δεν έπιανε το σύστημα πέδησης, αλλά ούτε και τα εφεδρικά φρένα. Τελικά αποφασίστηκε να σταματήσει η πορεία του με άλλο τρένο. Ο εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ έχασε τη ζωή του στην προσπάθειά του να πηδήξει από το όχημα. Ειδοποιήθηκε αμέσως το Κέντρο Ελέγχου των ΣΤΑΣΥ και δόθηκε εντολή να τοποθετηθεί συρμός μεταξύ των σταθμών «Αγιος Νικόλαος» και «Αττική» προκειμένου να ανακόψει την τρελή πορεία, όπως τη χαρακτήρισαν αυτόπτες μάρτυρες, του μηχανήματος. Το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου από την Κηφισιά έως τον Πειραιά έχει καθοδική κλίση οδηγούσε το μηχάνημα σε συνεχώς αυξανόμενη ταχύτητα.

Υπήρχαν… προειδοποιήσεις

Οπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, το πόρισμα καταλογίζει ευθύνες στη γερμανική εταιρία που είχε αναλάβει με μειοδοτικό διαγωνισμό το έργο της λείανσης των γραμμών και στην οποία ανήκει το μηχάνημα που έχασε τον έλεγχο. Μάλιστα, οι ίδιες πληροφορίες υποστηρίζουν πως το συγκεκριμένο μηχάνημα είχε παρουσιάσει μερικούς μήνες νωρίτερα από το δυστύχημα ένα αντίστοιχο περιστατικό με απώλεια ελέγχου των φρένων. Στο μεταξύ, λένε οι ίδιοι κύκλοι, οι υπεύθυνοι ελέγχου και συντήρησης του μηχανήματος βεβαίωναν πως όλα ήταν καλά.

Για τη ΣΤΑΣΥ, αν και δεν φαίνεται να της αποδίδει κάποια ευθύνη, γίνεται αναφορά σε πιθανά μέτρα που θα μπορούσαν να είχαν ληφθεί για να σταματήσει η ανεξέλεγκτη πορεία της μηχανής με ασφαλέστερο τρόπο.

Διεκδίκηση αποζημιώσεων

Οπως προαναφέρθηκε, το πόρισμα βρίσκεται στα χέρια του εισαγγελέα που θα αποφασίσει το αν θα ασκήσει ποινικές διώξεις, αλλά και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο μετά το δυστύχημα προχώρησε στη σύσταση ειδικής επιτροπής διερεύνησης. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ως αποτέλεσμα του πορίσματος η ΣΤΑΣΥ θα κηρύξει έκπτωτη από το έργο την γερμανική εταιρία που είχε αναλάβει τη λείανση και των γραμμών του δικτύου του μετρό της Αθήνας, ενώ θα διεκδικήσει και αποζημιώσεις. Εν τω μεταξύ, στο επόμενο διάστημα θα διεξαχθεί νέος διαγωνισμός για το έργο. Σημειώνεται πως η λείανση των γραμμών πρέπει να διεξάγεται κάθε πέντε χρόνια, καθώς διασφαλίζει την ομαλή κίνηση των αμαξοστοιχιών. Ωστόσο, στη γραμμή 1 του μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) οι εν λόγω εργασίες πραγματοποιήθηκαν τελευταία φορά το μακρινό 2008, στις γραμμές 2 και 3 το 2013, ενώ στο τραμ δεν έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ από την έναρξη λειτουργίας του μέσου το 2004.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Όπως φαίνεται στο πρώτο βίντεο ο 50χρονος φαίνεται να έχει στήσει καρτέρι στη γυναίκα. Αρχικά διακρίνεται να περνάει με κατεύθυνση από αριστερά προς τα...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνεχίζουν τις περιοδείες και τις ομιλίες ενόψει Ευρωεκλογών και οι υπόλοιποι αρχηγοί των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Σε Πέλλα και Ημαθία περιοδεύει ο Νίκος Ανδρουλάκης. ...

ΕΛΛΑΔΑ

Τη δυνατότητα να καταγγείλουν περιπτώσεις παραπληροφόρησης, παράνομου, επιβλαβούς περιεχομένου, αγαθών ή υπηρεσιών έχουν στη διάθεσή τους οι χρήστες του Διαδικτύου. Η προστασία των δικαιωμάτων...

ΕΛΛΑΔΑ

Αεροπορική επίδειξη έστρεψε τα βλέμματα στον Αττικό ουρανό, στο Παλαιό Φάληρο στο ύψος του Φλοίσβου, όταν το ακροβατικό σμήνος «Red Arrows» της Βρετανικής Βασιλικής...