Η έκθεση “Θηραϊκές τοιχογραφίες-Ο θησαυρός του Προϊστορικού Αιγαίου” στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Κυρίες, κυρίες Υπουργοί,
Σύμφωνα με αναρτήσεις σε ιστοσελίδες του Διαδικτύου, στις αρχές Αυγούστου τρέχοντος έτους, εγκαινιάστηκε στο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, στην Σαντορίνη, η έκθεση «Θηραϊκές τοιχογραφίες – Ο θησαυρός του Προϊστορικού Αιγαίου». Πρόκειται για μια έκθεση, η οποία εκθέτει 28 τοιχογραφίες από το Ακρωτήρι, σπουδαία δείγματα του Πολιτισμού της προϊστορικής Θήρας. Είναι η πρώτη φορά, που οι ανωτέρω τοιχογραφίες παρουσιάζονται σύμφωνα με τα εικονογραφικά τους προγράμματα, όπως αναπτύσσονταν στα δωμάτια και στα κτήρια του εν λόγω προϊστορικού οικισμού. Η έκθεση παρουσιάζει ξεχωριστό ενδιαφέρον, τόσο επιστημονικό, όσο και καλλιτεχνικό, διότι εκτίθενται οι τοιχογραφίες ως ολοκληρωμένες συνθέσεις και όχι ως μεμονωμένοι πίνακες, ενώ απεικονίζουν το υψηλότατο επίπεδο ζωής στο Ακρωτήρι αλλά και την αισθητική της ζωγραφικής τέχνης, προ 4.500 χρόνων. Η συλλογή των τοιχογραφιών της έκθεσης (είτε αντιγράφων αυτών) θα ήταν ιδεώδες να εκτεθεί, επίσης, σε ειδικούς χώρους, στα πλαίσια μιας περιοδείας τους ανά την Επικράτεια, η οποία θα μπορούσε να έχει σταθμούς σε πόλεις – έδρες Σχολών Ιστορίας και Αρχαιολογίας, όπως είναι η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, ο Βόλος κ.α. Η προβολή των ανωτέρω τοιχογραφιών θα μπορούσε να είναι, επίσης, προσιτή και επισκέψιμη σε μαθητές Σχολικών Μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά και στο ευρύ κοινό, εκτός των φοιτητών των ανωτέρω Σχολών. Οι φοιτητές, πάντως, θα μπορούσαν να έλθουν σε άμεση επαφή με το αντικείμενο της μελέτης τους και μετέπειτα της εργασίας τους, ενισχύοντας την πρόσδεσή τους με το μελλοντικό επαγγελματικό αντικείμενό τους και καλλιεργώντας το ενδιαφέρον τους για την αρχαιολογία.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Προτίθεσθε να λάβετε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, στα πλαίσια μια διυπουργικής συνεργασίας σας, προκειμένου οι ως άνω Θηραϊκές τοιχογραφίες (είτε αντίγραφά τους) να περιοδεύσουν σε πόλεις – έδρες Σχολών Ιστορικών και Αρχαιολογικών Σπουδών, ώστε να προσφερθεί σε φοιτητές, σπουδαστές, μαθητές, καθώς και στο ευρύτερο κοινό, η δυνατότητα να εκτιμηθούν τα έργα των προγόνων μας;