Πριν λίγο καιρό επικαιροποιήθηκε η μελέτη για την ανάπτυξη των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και η διοίκηση του Υπερταμείου (Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας με αποκλειστικό μέτοχο το ελληνικό δημόσιο) εξετάζει το καλύτερο σενάριο αξιοποίησης με απώτερο στόχο την ιδιωτικοποίησή τους.
Μεταξύ των σεναρίων που εξετάζονται είναι η παραχώρησή τους ως μία ομάδα – όπως έγινε με τα 14 στην Fraport- εάν και δεν αποκλείεται να εξαιρεθούν κάποια για στρατιωτικούς λόγους, όπως συνέβη στα λιμάνια, με την Αλεξανδρούπολη.
Τον Δεκέμβριο του 2022, το Υπερταμείο εκκίνησε διαγωνισμό για την επιλογή συμβούλων για το συγκεκριμένο έργο. Στη βάση αυτού έχει έξι προτάσεις από υποψήφιες ομάδες συμβούλων μεταξύ των οποίων θα επιλέξει ποια θα είναι αυτή η οποία θα αναλάβει την εκπόνηση της συγκεκριμένης επένδυσης.
Η επιλογή των συμβούλων αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του γ’ τριμήνου του 2023, οπότε και αναμένεται να ξεκινήσουν το έργο της αποτύπωσης και τεχνικής και χρηματοοικονομικής αξιολόγησης των 22 αεροδρομίων.
Οι διαδικασίες παραχώρησης των 22 αεροδρομίων προχωρούν με αργά βήματα, τα οποία όμως είναι σταθερά, καθώς η πρόθεση της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρη και δεν πρόκειται να αλλάξει. Με δεδομένο ότι βρισκόμαστε στο ξεκίνημα μιας νέας κυβερνητικής θητείας, εκτιμάται ότι εντός του χρονικού διαστήματος αυτής, θα έχει επιτευχθεί το έργο της αξιοποίησης των 22 αεροδρομίων, τα τέσσερα εκ των οποίων βρίσκονται στις Κυκλάδες.
Τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια είναι τα εξής: Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Άραξος, Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Ικαρία, Κάρπαθος, Κάσος, Καστελόριζο, Καστοριά, Κύθηρα, Λέρος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Χίος, Σύρος, Νέα Αγχίαλος, Σητεία, Νάξος, Κοζάνη, Λήμνος.