Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυτοκίνητο: Κίνητρα για την αγορά οχημάτων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στις αγορές του κόσμου

Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στις αγορές επιτυγχάνεται με την υιοθέτηση κινήτρων και επιδοτήσεων για όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο επιχειρείται μια τιμολογιακή προσέγγιση στις τιμές μεταξύ των συμβατικών αυτοκινήτων με τα ηλεκτρικά. Πλέον, αρκετά κράτη θέλουν να πάνε ένα βήμα πιο πέρα, προσφέροντας παρόμοια φορολογικά κίνητρα για να υποστηρίξουν τη νέα αγορά οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV), ώστε και αυτά να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της πράσινης ανάπτυξης.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Κίνα πρωτοπορεί επιθυμώντας να εκμεταλλευτεί τη θέση της ως ο μεγαλύτερος παραγωγός υδρογόνου στον κόσμο. Στοχεύει να κυκλοφορούν 50.000 FCEV μέχρι το 2025 και προσφέρει σήμερα επιδοτήσεις σε κατασκευαστές αυτοκινήτων υδρογόνου, σύμφωνα με την Daxue Consulting. Στην αρχή αυτής της δεκαετίας, η κυβέρνηση της Κίνας πρόσφερε ένα πολύ μεγάλο ποσό σε πόλεις που εμπλέκονται στην παραγωγή και προώθηση οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο, ενώ διέθεσε και ένα μεγάλο ποσό σε αυτές που κατάφεραν να υλοποιήσουν τους στόχους προώθησης.

Στις ΗΠΑ, ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού περιλάμβανε πολλά μέτρα για την τόνωση του τομέα των οχημάτων υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης φόρου επένδυσης 30% για έργα κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCEV), υποδομών και παραγωγής υδρογόνου. Φυσικά στις επιχειρήσεις υπάρχει μείωση της τιμής κτήσης ενός αυτοκινήτου υδρογόνου κατά 7.500 δολάρια.

Στην ΕΕ ο κανονισμός για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων έχει θεσπίσει ένα κοινό πλαίσιο για την ανάπτυξη σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Υπάρχει δέσμευση από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να έχουν τουλάχιστον έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου (HRS) κάθε 200 χιλιόμετρα στο κεντρικό οδικό δίκτυο μέχρι το τέλος του 2030 και τουλάχιστον ένα HRS σε κάθε αστικό κόμβο μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας, η ΕΕ θα παράσχει χρηματοδοτική στήριξη άνω των 352 εκατομμυρίων ευρώ σε 26 έργα υποδομής για να συμβάλει στη δημιουργία ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου δικτύου μεταφορών.

Για την προώθηση και την ανάπτυξη των σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου, αλλά και των πωλήσεων αυτοκινήτων με το συγκεκριμένο καύσιμο, η Γαλλία δεν χρεώνει φόρο κτήσης σε εμπορικά FCEV και προσφέρει επιχορήγηση 4.000 ευρώ για να συμβάλει στην αντιστάθμιση του υψηλότερου κόστους τους, ενώ η Γερμανία προσφέρει επιχορηγήσεις αξίας έως και 80% του πρόσθετου κόστους επένδυσης, έως 25 εκατομμύρια ευρώ κατ’ ανώτατο όριο ανά εταιρεία.
Εν τω μεταξύ, η Ολλανδία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αφαιρούν το 40% του επενδυτικού κόστους σε οχήματα με υδρογόνο από τα φορολογητέα κέρδη.

Το σίγουρο είναι ότι τα επόμενα χρόνια, μαζί με την ηλεκτροκίνηση, θα μπει στη ζωή μας και η υδρογονοκίνηση και η μία θα συμπληρώνει την άλλη στην προσπάθεια μείωσης των ρύπων, αλλά και στην πραγματοποίηση μετακινήσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ευχές για ένα ειρηνικό και δημιουργικό αύριο έστειλε στο πασχαλινό μήνυμά της, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, η οποία έκανε Ανάσταση στη Μητρόπολη. Εκτός των...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε ανάρτησή του ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης μετά το τραπέζι του Πάσχα αναφέρει πως έκανε βόλτα με το ποδήλατό του παρέα με τη σύζυγό...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μία σοβαρή αλλαγή εξετάζεται στο νέο «Εξοικονομώ» που θα «τρέξει» προσεχώς. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει το ενδεχόμενο να μην οριστούν εισοδηματικά κριτήρια για...

ΕΛΛΑΔΑ

Ούτε η συννεφιασμένη Κυριακή ούτε το βοριαδάκι πτόησαν τον κόσμο που γιόρτασε τη Λαμπρή, στήνοντας ένα μεγάλο πασχαλινό γλέντι σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Όσοι απέδρασαν...