Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή της Mercedes-Benz A 200 με τους 163 ίππους

Μια τέτοια περίπτωση έχουμε εδώ. Η Mercedes-Benz A 200 θέτει τα όρια της premium πρότασης στην κατηγορία, προσφέροντας κάτι παραπάνω σε ισχύ από την πλέον προσιτή περίπτωση αυτοκινήτου του είδους με το τριάκτινο αστέρι στη μάσκα, που “ακούει” στο όνομα Α180. Εδώ λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με μια περίπτωση που είναι “στολισμένη” με καλύτερα δεδομένα και λόγω απόδοσης από τον κινητήρα των 1,3 λίτρων, πιο δυναμικές επιδόσεις.

Στα ατού της, είναι ο πολύ καλός εξοπλισμός, η προηγμένη τεχνολογία και το ποιοτικό υπόβαθρο που χαρακτηρίζει όλες ανεξαιρέτως τις προτάσεις της μάρκας. Η A 200, είναι το πιο ικανό εισαγωγικό μοντέλο στην κουλτούρα της Mercedes-Benz και ως τέτοιο, έχει τη δική του ξεχωριστή αξία. Με σημαντική διαφορά από την προηγούμενη εκδοχή της, η A 200 εμφανίζεται σαφώς πιο πολιτισμένη.

Είναι βλέπετε ο συνδυασμός του μικρού σε χωρητικότητα κινητήρα, που μόνος του ήταν αρκετά απότομος σε απόδοση και τώρα με το με το ήπια υβριδικό σύνολο των 48V, εμφανίζεται πιο “στρογγυλός” σε ότι έχει να κάνει με την απόδοσή του και την ομαλή μεταφορά της απόδοσης στους τροχούς. Αυτή είναι και η σημαντικότερη αλλαγή που έφερε η πιο πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου.

Σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική του αμαξώματος, οι διαφορές είναι πολύ περιορισμένες. Όπως και στην καμπίνα, όπου το πρώτο που θα προσέξει ο κάτοχος της προ-facelift, είναι η απουσία του touchpad στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Αυτά, παραμένουν ικανοποιητικά σε ότι έχει να κάνει με τη διατήρηση της άνεσης των δύο, χωρίς να διεκδικούν δάφνες πλευρικές στήριξης.

Στην καμπίνα της Α 200, όπως συμβαίνει σε όλα τα μοντέλα της Merc, αισθάνεσαι πως είσαι σε ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο. Η premium διάθεση είναι διάχυτη, όσο και αν έχουμε τις διαφωνίες μας για την αισθητική σε ορισμένα σημεία της καμπίνας, όπως είναι για παράδειγμα οι εσωτερικές χειρολαβές των θυρών αλλά και η διαμόρφωση του κάτω μέρους του ταμπλό.

Λεπτομέρειες εν πολλοίς, σίγουρα όχι από αυτές που θα λέγαμε deal breakers. Η A 200 είναι πάντα μια υπολογίσιμη δύναμη στην κατηγορία και όχι μόνο και θα παρέμενε τέτοια ακόμα και αν οι πόρτες από μέσα άνοιγαν με ιμάντα. Το κλείσιμο της πόρτας είναι ένα ακόμα σημείο που παρατηρείται διαφορά σε σχέση με το παρελθόν της μάρκας. Είναι πιο “ξερό” αλλά το τελικό αποτέλεσμα που παραπέμπει σε σφράγισμα αεροστεγές, δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.

Η ευρυχωρία που δεν ήταν ποτέ το φόρτε της Α 200, τώρα φαίνεται να έχει “πληγεί” λίγο παραπάνω, λόγω της ύπαρξης του υβριδικού συστήματος που έχει περιορίσει τη χωρητικότητα των αποσκευών στα 355 λίτρα. Τουλάχιστον για τους επιβάτες δεν παρατηρείται κάποια αλλαγή και έτσι, 4 ενήλικοι θα ταξιδέψουν με σχετική άνεση- η οποία θα ταραχθεί όταν έρθει και πέμπτος στην παρέα.

Το σύνολο κινητήρα- κιβωτίου, αν το γνωρίζεις τώρα και δεν έχεις “δει” το πως ήταν προηγουμένως, θα σου φανεί “ok”. Στην πραγματικότητα, η σημερινή του εικόνα είναι βελτιωμένη άρδην. Η μεταξύ τους συνεργασία είναι αγαστή και αυτό αντανακλάται και στην καθημερινή κίνηση με το αυτοκίνητο. Τα “σκορτσαρίσματα” και οι κραδασμοί -έστω και εκείνοι οι “διακριτικοί”- ανήκουν πλέον στο παρελθόν.

Η Α 200 είναι πραγματικά premium και δεν χάνει ευκαιρία να το υπογραμμίζει προς τέρψιν του οδηγού της. Το τιμόνι έχει ευθυγραμμιστεί στο χαρακτήρα του μοντέλου (θυμίζουμε, στην παλιότερη έκδοση ήταν πολύ πιο σπορ, σε βαθμό που δεν δικαιολογούταν από τις επιδόσεις του αυτοκινήτου) και προσφέρει αμεσότητα και καλή αίσθηση.

Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος και εύστροφος. Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε το συγκεκριμένο σύνολο αλλά στην προκειμένη περίπτωση δείχνει να είναι στην πιο ώριμη φάση του. Με τη σφιχτή ανάρτηση και το άκαμπτο πλαίσιο να δημιουργούν ένα στιβαρό σύνολο, οι τεχνικοί της Mercedes έχουν προχωρήσει ένα βήμα πιο μπροστά, προσφέροντας μια ξεκάθαρη ομοιογένεια χωρίς όμως το μοντέλο να απεμπολεί τη σπορ διάθεση του άμεσου παρελθόντος.

Η σταθερότητα είναι το πρώτο πράγμα που απολαμβάνει ως αίσθηση ο οδηγός της Α 200, που έχει ως συμπαραστάτες ένα πολύ πλήρες σετ ηλεκτρονικών βοηθημάτων για την οδήγηση αλλά και ένα σύνολο που “φωνάζει” πως έχει κατασκευαστεί για να οδηγείται. Το μεγάλο μεταξόνιο (2.729 χιλ.) τονίζει τη διάθεση της σιγουριάς, ιδιαίτερα στον ανοιχτό δρόμο, από τις καμπές του οποίου η Merc περνάει με μοναδική αρχοντιά και αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ της.

Όλα τα παραπάνω, έρχονται ως ένα ιδανικό συμπλήρωμα για την εξαιρετική εικόνα που δείχνει το αυτοκίνητο σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου (μετρήσαμε 6,4 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα) αλλά και το γενικότερα χαμηλό κόστος χρήσης που ορίζει ο κινητήρας με την περιορισμένη χωρητικότητα. Μπορεί να “τα δίνεις” στην αγορά της, που μόνο φθηνή δεν τη λες (αλλά πάλι, ποια Merc είναι φθηνή;) αλλά στη συνέχεια απολαμβάνεις την αξιοπιστία και τα χαρίσματα του αυτοκινήτου που λόγω ονόματος και μόνο, έχει έναν υψηλότατο συντελεστή value for money.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Mercedes A 200

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.332

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ): 163/ 5.500

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 270/ 1.620

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,0”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 225

Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) εργοστ.: 5,8

Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ): 133 (WLTP)

Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χιλιοστά): 4.428×1.992×1.423

Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.729

Βάρος (κιλά): 1.365

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 355

Τιμή: Από 39.990 €

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οι συνθήκες στις πόλεις έχουν γίνει πολύ απαιτητικές και οι δικυκλιστές αναζητούν ένα scooter που θα τους προσφέρει δυναμικά χαρακτηριστικά, πλούσιο εξοπλισμό και μεγάλη...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οι Σωκράτης Τσολακίδης και Γιώργος Πολυζώης με το Skoda Fabia Rally2 evo το οποίο είναι βαμμένο στα χρώματα του Ομίλου On Sale, «κουβαλώντας» τον...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Ξεχωριστό για το μοναδικό του design, με μια εκλεπτυσμένη σιλουέτα που παραπέμπει σε γλυπτό, σε συνδυασμό με την απόλυτη ισορροπία μεταξύ πολυτέλειας και δυναμισμού,...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Αυτό θα συμβεί σε πρώτη φάση για τα νέα μοντέλα παραγωγής από το οικονομικό έτος 2024 και μετά, ενώ σκοπεύει να ολοκληρώσει την πλήρη...