Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Σαντορίνη: Γιατί είναι αναγκαίο το δεύτερο τελεφερίκ

Με έσοδα που προσεγγίζουν τα 10 εκατ.. ευρώ το χρόνο από το υφιστάμενο, και με διαθέσιμα αποθεματικά που καλύπτουν την κατασκευή  του έργου είναι «απορίας άξιο» γιατί δεν δρομολογείται η ιδέα που συζητείται εδώ και πολλά χρόνια για την κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ στη Σαντορίνη.

Πέρασαν 42 χρόνια από το τότε που τέθηκε σε λειτουργία το τελεφερίκ στη Σαντορίνη, το 1982, μετά από δωρεά του Ιδρύματος «Λούλας και Ευαγγέλου Νομικού» το οποίο ιδρύθηκε το 1979 από τον εφοπλιστή Ευάγγελο Νομικό.

Το τελεφερίκ στα Φηρά λειτουργεί από το 1982, χάρη στον εφοπλιστή Ευάγγελο Νομικό, ο οποίος χρηματοδότησε την κατασκευή του, δαπανώντας πάνω από 140 εκατομμύρια δραχμές (περίπου 411.000 ευρώ).  Ο Ευάγγελος Νομικός, όχι μόνο κατασκεύασε και παρέδωσε το σημαντικό αυτό έργο, αλλά παρέδωσε τα δικαιώματα χρήσης και τους πόρους που προκύπτουν από τη χρήση του στο Δήμο και τις κοινότητες του νησιού, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε αναπτυξιακά έργα. Το τελεφερίκ ενώνει την πόλη των Φηρών με το παλιό λιμάνι ή Γιαλό (Όρμο των Φηρών), στο οποίο αγκυροβολούν τα κρουαζιερόπλοια, οι επιβάτες των οποίων το χρησιμοποιούν για να επισκεφθούν την πόλη των Φηρών και να επιστρέψουν.

Το τελεφερίκ  της Σαντορίνης εξυπηρετεί συνολικά 1200 άτομα την ώρα , σε ύψος 220 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, με την διαδρομή διαρκεί 3 λεπτά και είναι κατασκευασμένο από την εταιρεία Doppelmayr® σύμφωνα με τις Αυστριακές προδιαγραφές.

Η κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ είναι μια παλιά ιδέα που όμως παρά τις μελέτες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν μέχρι τώρα δεν έχει γίνει πράξη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ξενοδόχων του νησιού Αντώνη Παγώνη το θέμα «κολλάει» στα συναρμόδια υπουργεία. Εγώ ο ίδιος κίνησα το θέμα και κόλλησε στη δεύτερη υπουργική υπογραφή λέει στον ot.gr. ΟΙ εκπρόσωποι της κρουαζιέρας επισημαίνουν επίσης στον ot.gr  ότι  επί 10 ολόκληρα χρόνια αγωνίζονται προκειμένου να τοποθετηθεί το δεύτερο τελεφερίκ για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας, αλλά υπάρχουν προσφυγές και αντιδράσεις από οικολογικές οργανώσεις. Μάλιστα όπως σημειώνουν για την κατασκευή του δεύτερου τελεφερίκ δεν χρειάζεται καμία κρατική χρηματοδότηση, καθώς το ίδρυμα Νομικού που το διαχειρίζεται έχει τις απαραίτητες πιστώσεις.

«Θα λύσει πολλά προβλήματα»

Το δεύτερο τελεφερίκ θα επέλυε πολλά προβλήματα διαχείρισης του όγκου των επιβατών, τονίζουν. Η κρουαζιέρα «πιέζει» επιπλέον το νησί συμβάλλοντας περίπου το 1/3 στον τουριστικό όγκο. Το 2023 έφτασαν με κρουαζιερόπλοια στην Σαντορίνη σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) 1.298.968 επισκέπτες και είναι αυτός ο δεύτερος μεγαλύτερος αριθμός σε ελληνικό προορισμό μετά τον Πειραιά (1.500.000 περίπου επιβάτες). Όμως αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων η Σαντορίνη παίρνει την πρώτη θέση με 800 προσεγγίσεις, ακολουθεί ο Πειραιάς με 760, η Μύκονος με 749 και στη συνέχεια η Ρόδος, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και η Πάτμος.

Το 2023 η ο αριθμός των επισκεπτών με κρουαζιέρα στη  Σαντορίνη αυξήθηκε κατά  472.366 (+57,15% ποσοστιαία), ενώ για το 2024 προβλέπεται ότι ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας θα ξεπεράσει το 1,5 εκατ.

Δεν μπορούμε να πούμε στον κόσμο να μην έρχεται τη Σαντορίνη, λέει ο κ. Παγώνης. Αυτό που χρειάζεται είναι καλύτερη διαχείριση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων . Την ίδια άποψη φαίνεται να έχει και ο δήμαρχος του νησιού  Νίκος Ζώρζος, ο οποίος σε πρόσφατες δηλώσεις του αναφέρθηκε στο σύστημα κατανομής των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιών το οποίο θα προβλέπει όπως και παλαιότερα που ήταν σε εφαρμογή 8.000 επισκέπτες  κρουαζιέρας την ημέρα. Για φέτος πάντως που το σύστημα δεν εφαρμόστηκε προβλέπεται ότι για 63 ημέρες της τουριστικής σεζόν θα υπάρχει πρόβλημα στη διαχείριση του όγκου των επισκεπτών. Ανάλογο πρόβλημα θα υπάρχει και το 2025 και η κατάσταση θα αντιμετωπισθεί εκ των ενόντων. Το σύστημα κατανομής (berth allocation) θα τεθεί σε λειτουργία και πάλι από το 2026, με όριο τις 8.000 την ημέρα, καθώς τώρα οι εταιρείες κρουαζιέρας καταρτίζουν τα προγράμματα τους για εκείνη τη χρόνια.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (EEΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς τονίζει στον ot.gr ότι η κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ, μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, για εξυπηρέτηση των σημερινών αναγκών είναι ώριμο προς επίλυση θέμα.

Η Σαντορίνη είναι πολύ δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας και μεγάλη πηγή εσόδων για το νησί. Φέτος η τουριστική κίνηση εμφανίζεται και πάλι μειωμένη κατά 10-15%. Αυτό σημαίνει πρόβλημα και για όλες τις επιχειρήσεις και όχι μόνο τα ξενοδοχεία. Τα έσοδα από την κρουαζιέρα είναι συνεπώς πολύ σημαντικά για τα καταστήματα κάθε είδους σημειώνει ο κ. Κουμπενάς.

ot.gr

Πηγή: cyclades24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Πάρος: 1η Συνάντηση Χορωδιών Ωδείου Μυθωδία Το Σάββατο 11 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί στην Πάρο η 1η Συνάντηση Χορωδιών του Ωδείου Μυθωδία. Συμμετέχει η χορωδία...

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Ανακοινώθηκε από την ΕΟΠΕ το πρώτο γκρουπ των εγκεκριμένων διοργανώσεων Beach Volley με συντελεστή βαθμολογίας στα  Πανελλήνια Πρωταθλήματα Ανδρών-Γυναικών μέχρι και το τέλος Ιουνίου...

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων – Στα θέματα της ημερήσιας διάταξης τα Δημοτικά Τέλη Τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου...

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Διακομιδές ασθενών από Τήνο, Νάξο και Πάρο Με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής πραγματοποιήθηκαν, οι παρακάτω διακομιδές ασθενών, οι...