Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΔΙΕΘΝΗ

Αύξηση σε προσφορά και ζήτηση τρένων στην Ευρώπη – Εμπόδιο η τιμή

Η Ευρώπη προωθεί το τρένο με την τιμή ως μεγάλη πρόκληση.

Το πάθος του Erik Stiegemann για τα τρένα ξεκίνησε όταν ήταν μικρός, όταν εργαζόταν σε αυτό το κατάστημα μοντέλων στο Βερολίνο. Τώρα, ως μηχανικός σιδηροδρόμων, επιλέγει τα τρένα που θα ταξιδέψουν στην ήπειρο.

“Ένα κάθισμα αεροπλάνου δεν είναι τόσο άνετο και δεν έχεις τον χώρο για τα πόδια που έχεις σε ένα τρένο πρώτης κατηγορίας, φυσικά. Μου αρέσουν τα τοπία. Είναι πιο χαλαρό”, υπερασπίζεται.

Δεν είναι ο μόνος που σκέφτεται έτσι. Μια γερμανική ΜΚΟ που προωθεί τα σιδηροδρομικά ταξίδια λέει ότι υπήρξε τεράστια αύξηση στη ζήτηση τα τελευταία χρόνια. Τα νυχτερινά τρένα έχουν κλείσει πλήρως πολύ νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.

Οι εθνικές σιδηροδρομικές εταιρείες και οι φορείς εκμετάλλευσης προσθέτουν νέα δρομολόγια για φέτος και το επόμενο έτος, με περισσότερα απευθείας δρομολόγια που συνδέουν τη Γερμανία με πόλεις σε όλη την Ευρώπη.

Η γερμανική εταιρεία Deutsch Bahn βεβαιώνει ότι φέτος το ρεκόρ πωλήσεων στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων έχει σπάσει.

Ένα από τα πιο αναμενόμενα νέα δρομολόγια είναι από το Παρίσι στο Βερολίνο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι θα πηδήξουν στο τραίνο. Μια μελέτη της Greenpeace συνέκρινε τις τιμές των εισιτηρίων τρένου και αεροπλάνου σε ορισμένες διαδρομές και διαπίστωσε ότι οι πτήσεις ήταν φθηνότερες περισσότερο από το 50% των περιπτώσεων.

Η ΕΕ θέλει να διπλασιάσει τη χρήση των τρένων υψηλής ταχύτητας έως το 2030. Ο ταξιδιωτικός αναλυτής Bernhard Knierim λέει ότι ο αριθμός των επιβατών μπορεί να αυξηθεί μαζικά. Αλλά οι αεροπορικές εταιρείες επωφελούνται από φορολογικές ελαφρύνσεις.

“Πρέπει να επιδοτήσετε τον τρόπο μεταφοράς που θέλετε να αυξήσετε, όχι αυτόν που θέλετε να μειώσετε. Δεν υπάρχουν ίσοι όροι ανταγωνισμού ώστε οι διαφορετικοί τρόποι μεταφοράς να μπορούν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι αεροπορικές μεταφορές είναι τόσο φθηνό αυτή τη στιγμή», εξηγεί.

Η τιμή αποτελεί εμπόδιο ακόμα και για τον Έρικ, παρά την προτίμησή του στα τρένα. “Είναι τόσο ενεργειακά αποδοτικό σε σύγκριση με τις πτήσεις και είναι φυσικά και ένα κίνητρο. Από την άλλη πλευρά, είναι τόσο ακριβό που δυστυχώς δεν μπορώ να κάνω χωρίς το αεροπλάνο εντελώς”, θρηνεί ο Stiegemann.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΙΕΘΝΗ

Η Ελλάδα απέσυρε ποινικές διώξεις κατά δεκάδων διεθνών εργαζομένων στον τομέα της ανθρωπιστικής βοήθειας(ΜΚΟ) που ήταν ύποπτοι, από κατασκοπεία έως διευκόλυνση της παράνομης μετανάστευσης...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνολικά 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) ενεργοποιήθηκαν σε τουριστικά καταλύματα της χώρας στο διάστημα 1-30 Απριλίου 2024. Ως δημοφιλέστερος προορισμός...

ΔΙΕΘΝΗ

Ο αμερικανικός φαρμακευτικός κολοσσός Johnson & Johnson παρουσίασε χθες Τετάρτη σχέδιο για να βάλει τέλος στις αστικές αγωγές που αφορούν το ταλκ που παράγει...

ΔΙΕΘΝΗ

Η Βουλή των Αντιπροσώπων ενέκρινε χθες Τετάρτη με ψηφοφορία της τη διεύρυνση του ορισμού του αντισημιτισμού που χρησιμοποιεί το υπουργείο Παιδείας, μέτρο που προτάθηκε...