Καθότι δεν υπάρχει κάποιο νεότερο αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα δρομολόγησης υδροπλάνων στη χώρα, στα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων, η δημιουργία υδατοδρομίων έχει «παγώσει».
Οι διαδικασίες δεν προχωρούν ή κυλούν με τρομερά αργές ταχύτητες, μιας και δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να δημιουργούνται υδατοδρόμια χωρίς να έχει γίνει σαφές πότε θα πετάξουν τα υδροπλάνα.
Έτσι, με χθεσινή απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, δόθηκε μία ακόμη παράταση προς τους αρμόδιους φορείς της αυτοδιοίκησης για επιπλέον 30 μήνες προκειμένου να δημιουργηθούν υδατοδρόμια στην Σίκινο και την Ανάφη μέχρι τον Οκτώβριο του 2023. Το παράδειγμα είναι ενδεικτικό, μιας και αντίστοιχες παρατάσεις έχουν δοθεί σχεδόν σε όλα τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου.
Σημειώνεται ότι σε όλα τα μεγάλα νησιά των Κυκλάδων δεν έχουν κατασκευαστεί υδατοδρόμια, εκτός από της Τήνου, το οποίο καταστράφηκε από την κακοκαιρία. Στα περισσότερα νησιά, η δημιουργία υδατοδρομίων βρίσκεται σε αναμονή στη φάση των αδειοδοτήσεων, περιμένοντας εξελίξεις σε κεντρικό επίπεδο.
Η δρμολόγηση υδροπλάνων στην Ελλάδα έχει εξαγγελθεί από 2013, ωστόσο, έντεκα ολόκληρα χρόνια μετά εξακολουθεί να μην έχει υλοποιηθεί.
Στελέχη του κλάδου στην Eλλάδα εκτιμούν ότι οι πτήσεις των υδροπλάνων από και προς υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία (που συνολικά αναμένεται να φτάσουν τα 100-140 συνολικά, αν τηρηθούν αυτή τη φορά τα πλάνα και δεν προκύψουν ανατροπές) θα ξεκινήσουν την Άνοιξη του 2024. Πάντως οι Κυκλάδες δε θα είναι από τους πρώτους προορισμούς, μιας και το δίκτυο δημιουργίας υδατοδρομίων έχει μείνει πολύ πίσω σε σχέση με άλλες περιοχές όπως η Πελοπόννησος, τα Ιόνια κ.α.
Εξάλλου, δεν υπάρχει κάποιο νεότερο σχετικά με την κατασκευή του μητροπολιτικού υδατοδρομίου της Αττικής, που θα γίνει στο Λαύριο, με το οποίο θα συνδέονται τα νησιά του Αιγαίου. Συνεπώς, τα πάντα εξακολουθούν να βρίσκονται στον “αέρα”.